۰
 
سنگرسازان بیسنگر ماندن
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۶
برای یک با رهم که شده حصار مکان و زمان را بشکنید و هنگام رانندگی به سوی مقصد به این فکر کنید که که هزار و اندی کیلومتر راه در کشور پس از انقلاب چگونه ساخته شده؟
Share/Save/Bookmark
 
برای یک با رهم که شده حصار مکان و زمان را بشکنید و هنگام رانندگی به سوی مقصد به این فکر کنید که که هزار و اندی کیلومتر راه در کشور پس از انقلاب چگونه ساخته شده؟

اگرراه سازی را به شیرینی پزی تشبیه کنیم آرد میخواهد(شن و ماسه) تخم مرغ لازم دارد(قیر) از همه مهم تر اگر خمیر شما آماده باشد اما وردنه (غلطک،گریدر)و قالب نداشته باشید هیچکاری نمیتوانید انجام دهید اینجاست که نام هپکو در آسمان ماشین آلات راه سازی ایران میدرخشد کارخانه ای که پس از انقلاب راه سازی را از نی کوبی و خاکریز سازی در جبهه ها شروع کرد ودر سال شصت و سه به اوج شکوفایی تولید محصولات خود رسید سه بار توسط صدام بمباران شد ولی از پا در نیامد هپکوی ماجرای ما توانست اولین بولدوزر عملیاتی در جهان را با ارتفاع یک و نیم متر تولید کند در شرایطی که کشور درگیر جنگ با عراق بود و سیم خاردار را هم وارد میکردیم .

هپکو پس از جنگ نفسی تازه کرد نیکوب و بولدوزر جای خود را به غلطک و گریدر داد.بچه هایی که دیروز تخصصشان خاکریز و نیکوبی بود امروز سد و جاده و ساختمان برایشان فرقی نمیکرد با روحیه جهادی هر چه میخواستیم و نیاز بود برای کشور ساختند و دوران سازندگی سپری شد .

حالا هپکو اولین بولدوزر عملیاتی جهان را ساخته بود و طراحی منحصر به فرد گریدر های این شرکت سبب شده بود تا تنه به تنه کاتر پیلار آمریکایی و کوماتسو بزند شرکت بیش از سیصد نوع محصول تولید میکرد دانشگاه علمی کاربردی کارخانه تاسیس شد لحظه به لحظه نقش افراد در کارخانه تخصصی تر میشود.طراحی میز شتابدهنده پروژه هسته ای سرن را به کارخانه میسپرند.شرکت دوباره پس از جنگ با تولید دوهزار و هشت دستگاه محصول در سال به اوج شکوفایی خود میرسد.

در سال های بعدی چوب حراج خصوصی سازی هپکو را امان نمیدهد و به جای اینکه کارخانه های کم بازده دولتی (آرام بخوانید کسی نشنود:سایپا و ایرانخودرو)را با واگذاری تبدیل به واحد های صنعتی پر بازده کند یکی از پربازده ترین واحد های صنعتی کشور را تبدیل به مخروبه میکند


در مرحله نخست کارخانه ای که حداقل هفتاد میلیارد می ارزد را پشت در های بسته با پانزده میلیارد میدهند برود.مرحله دوم این واگذاری،همچون ستاره ای درخشان در کارنامه سازمان خصوصی سازی میدرخشد! کارخانه ای که فقط تجهیزات داخلی اش حدود سیصد میلیارد می ارزد با مبلغ ده ملیون تومان واگذار میشود اشتباه نخواندید بله ده ملیون تومان.

سنگر سازان سالهای دفاع مقدس بی سنگر که شدند از طرق مختلف سعی کردند صدایشان را به گوش مسئولین برسانند اما نرسید به راستی چه کسانی با کد دفتر فلانی و فلانی و((مصلحت نیست)) هایشان مانع شنیده شدن صدای سنگر سازان ما شدند.بچه های نجیب جبهه های دفاع کسانی که همین الان به پرداخت حقوق هایشان از محل دریافت وام یا فروش تجهیزات کارخانه قانع نمیشوند و جز احیای کارخانه و تکمیل قرار داد هایش به چیز دیگری راضی نمیشوند.چکار کردند که هپکو در رسانه ها لقمه دهان بیگانه شد؟ مجبور شدند ریل قطار را ببندند تا صدایشان شنیده شود.حتما باید مردم ریل قطار را ببندند که مسئولین صدای مردم را بشنوند؟




انتهای پیام/س
کد مطلب: 12381