پایگاه خبری اسنانیوز - آخرين عناوين انتخابات :: نسخه کامل http://asna-alborz.ir/election Thu, 23 Mar 2017 20:52:29 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://asna-alborz.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری اسنانیوز http://asna-alborz.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری اسنانیوز آزاد است. Thu, 23 Mar 2017 20:52:29 GMT انتخابات 60 اعتبارنامه رياست جمهوري آقا+عکس http://asna-alborz.ir/vdcg.x9xrak97wpr4a.html حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلي خامنه‌اي در مهرماه سال ۶۰ توانست با کسب ۱۵ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۸۷ رای يعني ۹۵ ٪ آراي ماخوذه به عنوان رئيس‌جمهوري اسلامي ايران انتخاب شود.حجت الاسلام والمسلمين سید علی خامنه‌ای از حزب جمهوری اسلامی، سید علی‌اکبر پرورش از حزب جمهوری اسلامی، حسن غفوری‌فرد و سید رضا زواره‌ای نیز به صورت مستقل، نامزدهای این دوره از انتخابات بودند.در نهایت حجت‌الاسلام و المسلمين سید علی خامنه‌ای با کسب ۱۵ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۸۷ رای (۹۵٪) از مجموع ۱۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۷۱۷ رای ماخوذه، رئیس جمهور ایران شد.میزان مشارکت در این دوره ۷۴٫۲ درصد بود.حجت‌الاسلام و المسلمين خامنه‌اي همچنين در ۲۵ مرداد ماه سال ۶۴ نيز با کسب ۱۲ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۲ رای (۸۵٪ آراي ماخوذه) از مجموع ۱۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۷ نفر برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد. ]]> انتخابات Wed, 31 Jul 2013 13:53:49 GMT http://asna-alborz.ir/vdcg.x9xrak97wpr4a.html تبریک یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به روحانی http://asna-alborz.ir/vdcj.ye8fuqe8xsfzu.html خالد البطش در سخنانی گفت که انتخاب روحانی و موفقیت تجربه دموکراتیک در ایران بیانگر شکست همه ادعاهای واشنگتن و کشورهای غربی در شکست قدرت اسلام‌گرایان در منطقه است. وی ادامه داد:‌ این پیروزی هم‌چنین بیانگر شکست تلاش‌های دولت آمریکا و غرب برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و شرط بندی بر سر شکست این تجربه دموکراتیک در ایران است. وزارت امور خارجه دولت حماس در غزه نیز طی پیام تبریکی به حسن روحانی ابراز امیدواری کرد که دولت وی ادامه‌دهنده روند پیشرفتی باشد که ایران در راستای تقویت مقاومت ملت‌ها علیه ظلم و استعمار آغاز کرده است.                                                                            ایسنا ]]> انتخابات Tue, 18 Jun 2013 12:00:05 GMT http://asna-alborz.ir/vdcj.ye8fuqe8xsfzu.html روزنامه نزدیک به قالیباف: جلیلی به روحانی پاس گل داد! http://asna-alborz.ir/vdci.varct1azqbc2t.html «تهران امروز» نزدیک به قالیباف در سرمقاله امروز خود نوشت: آقای جلیلی! پاس گل آقای روحانی را شما زحمت کشیدید. در مراسم افتتاح بزرگراه امام علی (ع) آقای دکتر لاریجانی وقتی از آقای قالیباف نام برد به شوخی علت عدم حضور ایشان را در این مراسم جمع آوری چند رای حلال ذکر کرد. حالا که نتیجه انتخابات معلوم شده آن مزاح بیشتر به واقعیت مبدل شده است. قالیباف فقط شش میلیون رای آورد اما حقیقت آن است که او خالص‌ترین و پاک‌ترین اقبال مردمی را به‌دست آورد. ابتدا باید یادآوری کرد که در مجموعه صداوسیما که الحمدلله کاملا عدالت به‌صورت دقیق رعایت شد. از سوی دیگر رای قالیباف به‌دلیل جریان مدعی اصولگرایی نبود که اتفاقا بیشترین ضربات را از همین دسته خورد. چنانکه گروه‌های سنتی اصولگرا که از نامزد دیگری حمایت کردند. گروه‌های دیگر اصولگرا که نام ایشان را حتی در رده سوم هم نیاوردند. گروه‌های مرجع مختلف دینی هم ایضا. دوستان ائتلاف هم که به پیمان خود وفادار نماندند یا انصراف ندادند یا انصراف خود را به‌دلیل حمایت از ایشان اعلام نکردند. گروه پایداری هم که بیشترین حملات را در گذشته دور و نزدیک به سمت قالیباف نشانه رفته بود. دولت هم که از سال‌ها پیش نذر تخریب قالیباف داشت. اصلاح طلبان هم که آتش توپخانه خود را به‌ویژه در ماه‌های گذشته به روی ایشان متمرکز کرده بودند. تکلیف ضد انقلاب هم که روشن بود؛ صدای آمریکا چندین بار مستند تخریبی علیه او پخش کرد و بی بی سی فارسی و دیگر شبکه‌های فارسی زبان ضد انقلاب هم که چیزی کم نگذاشتند و در تخریب چهره او از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. حالا شما خواننده گرامی که مخاطب این همه تخریب بودید، قاعدتا باید با خودتان بگویید این قالیباف چه کرده که همه به او می‌تازند؟ رای قالیباف فقط رای به کارنامه موفق مدیریتی او بود، آن هم برای کسانی که تحت تاثیر انتشار تخریب‌های گوناگون قرار نگرفته بودند. قالیباف دست روی زانوی خود گذاشت و بلند شد و حالا سربلند است که بدون حمایت‌های خاص و به رغم تخریب‌های گوناگون، جایگاه دوم را بدست آورد. راستی حالا کجایند آنان که به قالیباف برچسب ساکت فتنه و تکنوکرات و ... می‌زدند؟ کجایند آنان که فرزند برومند شلمچه و فاو و اروند را به غربزدگی و دوری از ارزش‌ها متهم می‌کردند؟ قالیباف در این انتخابات از یکسو به سکوت در فتنه متهم شد و از سوی دیگر برای امضای نامه فرماندهان به آقای خاتمی در سال ۷۶ مورد پرسش قرار گرفت. او از یکسو به‌خاطر حضور هشت‌ساله‌اش در عرصه نبرد حق علیه باطل و صحنه جهاد «سرهنگ» خطاب شد و از سوی دیگر به‌خاطر عرضه مدیریتی و کارآمدی در شهرداری برچسب «تکنوکرات» به او زدند. اما یک نکته با برادر جلیلی! آقای جلیلی شما به قول خودتان و حامیان دوآتشه‌تان به تکلیف‌تان عمل کردید؟ فقط پرسش ما از شما این است که واقعا به تکلیف‌تان عمل کردید که انتخابات ریاست قوه اجرایی را به یک رفراندوم هسته‌ای تبدیل کردید؟! به تکلیف‌تان عمل کردید که باعث شدید از این پس برداشت همنشین خارجی شما این بشود که ایده مقاومت و کوتاه نیامدن از حق هسته‌ای فقط از سوی چهار‌میلیون و اندی ایرانی حمایت می‌شود؟! برادر گرامی! گفته بودی که پشت خیمه‌های دشمن هستیم و نباید از این ده ضربه شمشیر عقب بکشیم. اما نگفته بودی که مصداق قرآن سر نیزه در این شباهت سازی چیست؟ حداقل شش سال است که رهبری عناوین سالها را به اولویت اقتصاد و اداره معیشت مردم اختصاص داده اند و فرموده اند که مبارزه با آمریکا یعنی کار کار و کار! بله برادر، قرآن سر نیزه در پشت خیمه‌های دشمن آن بود که فراموش کنیم باید با کارآمدی و همت جهادی سرافکندگی درونی را به سربلندی تبدیل کنیم تا عزت مدارانه مقابل دشمن بایستیم و باید از مدیر ولایی، جهادی با کارنامه و تجربه موفق مدیریتی و کارآمد حمایت کنیم تا بتوانیم آن ده ضربه شمشیر آخر را به هدف بزنیم. آقای جلیلی! پاس گل آقای روحانی را شما زحمت کشیدید. برادر عزیز! باید بدانیم که تکلیف همیشه به فعل نیست که برخی اوقات به ترک فعل است. ]]> انتخابات Mon, 17 Jun 2013 13:46:47 GMT http://asna-alborz.ir/vdci.varct1azqbc2t.html صادق زیبا کلام : احمدی نژاد از خوشحالی هاشمی، راضی است http://asna-alborz.ir/vdcj.oe8fuqevasfzu.html محمود احمدی نژاد در میان ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه با هم رقابت می کردند کدام را ترجیح می داد. قراین حاکی از آن بود که گزینه مورد نظر او سعید جلیلی بود یا دورترین گزینه و بدترین حالت را برای خود انتخاب محمد باقر قالیباف می دانست. صادق زیبا کلام - استاد علوم سیاسی دانشگاه - اما معتقد است : احمدی نژاد بعد از رفتارهایی که با هاشمی انجام داد ضرب المثل «چوب خدا صدا ندارد، اگر بخورد دوا ندارد» را با تمام وجود حس کرد و به همین دلیل بدش نمی‌آمد که با روی کار آمدن روحانی، کمی از آن مسایل جبران شود و هاشمی را خوشحال ببیند. در روزهایی که رسانه ها چندان سراغ موضوع احمدی نزاد نمی روند؛ گفت و گو با منتقد او که لحن متفاوتی را درباره وی به کار می برد خواندنی است. با صادق زیبا کلام درباره تصور او از موضع احمدی نژاد پس از انتخاب دکتر حسن روحانی گفت و گو کرده ایم:*ترجیح احمدی نژاد پیروزی کدام کاندیدا بود؟ دوست دارم در جواب سؤال شما اینطور بگویم که احمدی نژاد با موفقیت کدام یک مخالف بود و دوست داشت که پاستورنشینی چه کسی را نبیند. مطمئنا بیشترین مخالفت را با آقای قالیباف دارد و شهردار فعلی تهران در صدر لیست منفوران رییس فعلی دولت قرار دارد. یعنی تشکیل دولت توسط او بدترین اتفاق برای احمدی نژاد بود. همچنین مدال نقره از این لحاظ به سعید جلیلی می‌رسد. چون جلیلی از خیلی جهات با احمدی نژاد شباهت دارد و رفتارش به طرز حزن انگیزی یادآور محمود احمدی نژاد سال ۸۴ بود. *با این توضیحات چرا باید با او در تضاد باشد؟ ناراحتی احمدی نژاد به این دلیل است که احساس می‌کند اصولگرایان از او برای تخریب هاشمی رفسنجانی و همچنین به حاشیه راندن اصلاحات بهره برداری کردند و هنگامی که دیگر برایشان کاربردی نداشت، او را انگار به دور انداختند و به همین دلیل سعید جلیلی را هم عضو همان گروهی می داند که به او بد کردند و به تخریب او پرداختند. *و نفر سوم؟ علی اکبر ولایتی. * اما او چهره ای معتدل و حاشیه گریز است و گریزان ازهیاهوها. با نظر شما و این که ولایتی رسما چهره معتدل و میانه رویست موافقم اما از نظر احمدی نژاد ولایتی هم به مجموعه ای تعلق دارد که از او بهره برداری کردند و زمانی که احساس کردند دیگر به دردشان نمی‌خورد، کنارش زدند. نفر چهارم محسن رضایی است که مشکل خاصی بااحمدی نژاد نداشت .پس او را هم در ردیف تخریب کنندگان نمی‌بیند. بنابر این اگر آقای رضایی رییس حمهور می‌شد، برای رییس جمهور فعلی خیلی ناخوشایند نبود. ولی با توجه به شناختی که از احمدی نژاد دارم، تاکید دارم در لیست شش نفره کاندیداها، حسن روحانی آخرین کسی بود که رییس جمهور شدنش، رییس جمهور فعلی را آزار می‌داد. *یعنی احمدی نژاد، نماینده هاشمی رفسنجانی را به نماینده های اصولگرایی ترجیح می‌دهد؟ قطعا بله. *این "قطعا "از کجا می‌آید؟ ببینید! حسن روحانی در انتهای لیست بغض و کینه احمدی نژاد قرار می‌گیرد و این دلیلی ندارد غیر از اینکه روحانی نماینده هاشمی در انتخابات بود. *یعنی احمدی نژاد از پیروزی گزینه هاشمی «خوشحال» است؟ بله. هیچ کس به اندازه احمدی نژاد نمی‌داند که در این چند سال دولتی‌ها تا چه حد به هاشمی رفسنجانی ظلم کرده‌اند و او با اتهام‌های بی مورد مواجه شده است. احمدی نژاد شخصا از سال ۸۴ با هاشمی ناجوانمردانه رفتار کرد، هیچ کس به اندازه خودش نمی‌داند که تمام مهره های هاشمی را با ندانم کاری کنار گذاشت، حتی با استاندار یکی از استان های مهم به دلیل استقبال از هاشمی برخورد کرد. او هر کاری می‌توانست انجام داد و جالب اینکه هاشمی هیچ واکنشی نشان نداد. به همین دلیل احمدی نژاد بعد از رفتارهایی که با او انجام داد ضرب المثل «چوب خدا دوا ندارد، اگر بخورد صدا ندارد» را با تمام وجود حس کرد و به همین دلیل بدش نمی‌آمد که با روی کار آمدن روحانی، کمی از آن مسایل جبران شود و هاشمی را خوشحال ببیند.به این دلیل گفته بودم محال است اجازه بدهد حتی تخلفی کوچک در انتخابات رخ دهد. *فارغ از این بحث ، راز واکنش آرام و بی حاشیه احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی چه بود در حالی که احمدی نژاد را با حاشیه ها می شناسیم . در حالی که گفته می‌شد احمدی نژاد به راحتی حاضر نیست از قطار قدرت پیاده شود. این نظر خیلی مطرح می‌شود و اصلا این اصطلاح را من در مطبوعات رواج دادم که آقای احمدی نژاد به راحتی حاضر به ترک پاستور نمی‌شود و به همین دلیل حتی حالت هایی را درباره واکنش احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی می‌آوردم و در کمال شجاعت باید بگویم گمانه زنی‌های من غلط بود و فکر او را درست نخوانده بودم و فکر می‌کردم مقاومت بیشتری نشان می دهد. البته یکبار اقای حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت احمدی نژاد هیچ مدرکی در دست ندارد. البته اگر هم سندی از کسی دارد، شاید به دلیلی افشا یا منتشر نکرد. *چه دلیلی؟ به نظر من حالا که انتخابات با شکست قاطع اصولگرایان تمام شد، احمدی نژاد این فرصت را دارد تا به اصولگرایان منتقد خود بگوید در سال ۸۴ و ۸۸ این «خود» من بود که رای گرفت و ربطی به جریان اصولگرایی نداشت .پس نباید بر سر او منت بگذارند، چرا که در غیاب او بود که آن‌ها با فاصله زیادی به کاندیدای رقیب باختند. البته شاید هم اصولگرایان در واکنش بگویند ندانم کاری‌ها و سیاست‌های غلط احمدی نژاد موجب شد که جامعه به گزینه های اصولگرایی روی خوش نشان ندهد. *واقعیت چیست؛ احمدی نژاد درست می‌گوید یا اصولگرایان؟ هم اصولگرایان درست می‌گویند و هم احمدی نژاد. جریان اصولگرایی در رای آوری او در دو انتخابات تاثیر داشتند. البته احمدی نژاد هم شخصیت و کاریزمای رای آوری داشت، کافی است تا او را با سعید جلیلی مقایسه کنید تا بیشتر متوجه این موضوع شوید.به نظر من کاریزمای محمد غرضی از جلیلی بالاتر بود. در پایان لازم می‌دانم بگویم سکوت احمدی نژاد همه را غافلگیر کرد اما الان می‌تواند به همه مخالفانش بگوید که همه اتهام‌های وارده غلط بود و با مردانه و صادقانه برگزار کردن انتخابات به لحاظ اخلاقی در مواجهه با رقبا برنده شد. ]]> انتخابات Mon, 17 Jun 2013 13:43:56 GMT http://asna-alborz.ir/vdcj.oe8fuqevasfzu.html واکنش حسین‌ شریعتمداری به پیروزی روحانی http://asna-alborz.ir/vdca.anuk49n6a5k14.html حسین شریعتمداری یادداشت امروز روزنامه کیهان را به تحلیل پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داد و نوشت: پیروزی آقای دکتر حسن روحانی در انتخابات پرشور و حماسی اخیر، بلافاصله بعد از اعلام نتیجه انتخابات با تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان و متفاوتی در داخل و خارج کشور روبرو شد. بیشترین حجم این تفسیرها به دو موضوع؛ «احتمال تغییرات جدی در سیاست‌های کلان نظام» و «نقش و تاثیر این انتخاب بر آرایش سیاسی احزاب و جریانات داخلی» اختصاص داشت که هنوز هم ادامه دارد. یادداشت پیش روی اشاره‌ای گذرا به نکات یاد شده دارد. ۱- آقای روحانی که در انتخابات حماسی ۲۴ خرداد با کسب اکثریت آرای مردم به ریاست جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده‌اند، اگرچه اعلام کرده‌اند در اداره امور اجرایی کشور سلیقه‌ای متفاوت با اصولگرایان و سایر نامزدها دارند ولی این سلیقه سیاسی متفاوت در چارچوب سلیقه‌های درون نظام تعریف شده و احراز صلاحیت ایشان از سوی شورای نگهبان را در پی داشته است بنابراین، تنها رخداد تازه‌ای که این روزها، با انتخاب آقای روحانی اتفاق افتاده- و اتفاق مهمی نیز هست- جابه‌جایی مسئولیت امور اجرایی کشور از یک سلیقه سیاسی به سلیقه سیاسی دیگری در چارچوب و بستر تعریف شده نظام است. رخدادی که در عمر سی‌و چند ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بارها اتفاق افتاده است. این جابه‌جایی نشان می‌دهد که اولا؛ نگاه مردم برای حل مشکلات و از جمله مشکلات اقتصادی به درون نظام است و به قول حضرت آقا؛ «نظر دشمنان برای ملت ایران اهمیتی ندارد» و ثانیا؛ برخلاف آنچه دشمنان بیرونی ادعا می‌کنند، «حلقه‌مدیریت» در نظام اسلامی بسته نیست و مسئولیت‌ها می‌تواند با انتخاب مردم در میان سلیقه‌های مختلف درون نظام جابه‌جا شود. ۲- تعیین سیاست‌های کلی و کلان نظام مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی از اختیارات رهبری است. بنابراین برخلاف هیاهوی دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها، با انتخاب آقای دکتر روحانی، سیاست‌های کلان نظام تغییری نکرده و نخواهد کرد. آقای روحانی سال‌های متمادی دبیر شورای عالی امنیت ملی و یکی از نمایندگان رهبر معظم انقلاب در این شورا بوده- و هنوز هم هستند- و می‌دانند که علاوه بر اختیار قانونی رهبری در تعیین سیاست‌های کلی نظام- ولایت مطلقه فقیه- بسیاری از سیاست‌های کلان با ارجاع رهبر انقلاب، در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نهایتاً در صورت تأیید ایشان به اجرا درمی‌آید. اعضای این شورا مطابق اصل ۱۷۶ قانون اساسی عبارتند از؛ رؤسای سه قوه، رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح، مسئول امور برنامه و بودجه، دو نماینده به انتخاب مقام‌رهبری، وزرای امور خارجه، کشور و اطلاعات و برحسب موضوع، وزیر مربوطه و عالی‌ترین مقام‌های ارتش و سپاه. با توجه به نکته یاد شده، با حضور آقای دکتر روحانی در رأس قوه اجرایی کشور، هم نگرانی بعضی‌ها و هم انتظار برخی دیگر درباره تغییر سیاست‌های کلان نظام بی‌اساس و نشدنی است و البته ایشان نیز تاکنون چنین ادعایی را مطرح نکرده‌اند. ۳- همزمان با انتخاب آقای روحانی، سه جریان جبهه اصلاحات، اطرافیان آقای هاشمی رفسنجانی و اصحاب فتنه تلاش گسترده و از قبل پیش‌بینی شده‌ای را برای مصادره آرای ایشان به نفع خود آغاز کردند. این تلاش با استناد به حمایت آقایان هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی از آقای روحانی صورت گرفته و ادامه دارد. جریانات یاد شده در تبلیغات و اظهارنظرهای خود به طور زیرکانه‌ای موقعیت آقای دکتر روحانی را تضعیف کرده و ادعا می‌کنند چنانچه هاشمی و خاتمی از وی حمایت نکرده بودند نمی‌توانست اکثریت آراء مردم را به دست آورد! این عملیات روانی گسترده و پرحجم برای مصادره آرای آقای دکتر روحانی در حالی است که؛ الف: مدعیان اصلاحات در همان اوایل کار متوجه شدند نامزد اختصاصی آنها، آقای عارف کمترین شانسی برای پیروزی ندارد و تمامی نظرسنجی‌ها از پایین‌ترین رده مقبولیت ایشان در میان ۸ نامزد ریاست جمهوری یازدهم حکایت می‌کند. اصرار آقای عارف که نامزد اصلاح‌طلبان است آراء ایشان را کمتر و کمتر می‌کرد و نهایتا تصمیم به حذف ایشان گرفته شد و با وجود مخالفت‌ها و مقاومت‌های فراوان آقای عارف، او را وادار به انصراف کردند و این در حالی بود که حلقه‌های دوم و سوم جبهه اصلاحات- که معمولاً در جریان تصمیم‌های اصلی نیستند- به شدت اعتراض می‌کردند که چرا نامزد اصلاح‌طلبان را حذف می‌کنید و از روحانی که هیچ قرابتی با اصلاحات ندارد حمایت می‌شود؟! ب: درباره حمایت گروه‌ها و جریانات اپوزیسیون از کاندیداتوری آقای دکتر روحانی، قبل از همه باید از هوشمندی ایشان قدردانی کرد که برخلاف خاتمی و موسوی و کروبی، نه فقط روی خوشی به این جرثومه‌های فساد و تباهی نشان نداد بلکه با اظهارات خود در مناظره‌های تلویزیونی و تأکید بر آموزه‌های نظام و انقلاب- ولو با سلیقه و بیانی متفاوت- راه سوءاستفاده آنها را در مقیاس قابل توجهی سد کرد. ۴- اگرچه مدعیان اصلاحات با سر و صدا و هیاهو و تیترهای اول روزنامه‌ها و نشریات تحت مدیریت خود اصرار داشته و دارند که انتخاب آقای دکتر روحانی را پیروزی اصلاح‌طلبان قلمداد کنند و ایشان را وامدار و مدیون خود بدانند! ولی با توجه به نکته یاد شده؛ الف: آقای روحانی نه فقط مدیون آنها نیست، بلکه مدعیان اصلاحات به ایشان بدهکار هستند، چرا که آنان در پوشش حمایت از نامزدی آقای روحانی فرصت حضور و خودنمایی در عرصه سیاسی کشور را یافته بودند. ب: اصحاب فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات- تاکید می‌شود که برخی و نه همه آنها- بعد از وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ که با ادعای تقلب در انتخابات کلید خورده بود، در پی آن بودند که از یکسو پشیمانی خود از جنایاتی که مرتکب شده بودند را نشان بدهند و از سوی دیگر برای این شرمندگی و رسوایی پوششی دست و پا کنند. اعلام حمایت آنان از نامزدی آقای روحانی اگرچه نمی‌تواند مانع مجازات آنها باشد ولی پوشش مورد اشاره را در اختیارشان گذارده است. از این روی با جرأت می‌توان گفت که نه فقط آقای روحانی وامدار مدعیان اصلاحات نیست، بلکه آنها به آقای دکتر روحانی بدهکار هستند، اگرچه پُز طلبکارانه گرفته‌اند. ۵- به اعتقاد نگارنده که با شواهد قابل ارائه فراوانی نیز همراه است، آرای آقای دکتر روحانی قبل از آن که خاستگاه گروهی و حزبی داشته باشد، خاستگاه مردمی داشته است و عوامل زیر را می‌توان در کسب آرای ایشان موثر دانست. الف: روحانی بودن که در میان مردم از اعتبار و اعتماد ویژه برخوردار است. این ویژگی از قضا در میان حلقه‌های اول و دوم جبهه اصلاحات منفی تلقی می‌شود! یکی از همین طیف طی مصاحبه‌ای درباره آقای خاتمی- مصاحبه وی موجود است- گفته بود «گروه خونی ایشان به علت آن که روحانی است، با اصلاحات سازگار نیست!» ب: تعدد نامزدهای اصولگرا که نهایتا هیچکدام از آنها حاضر نشدند به نفع یکی از میان خود انصراف بدهند. ممکن است گفته شود مجموعه آراء آنها نیز کمتر از آراء آقای روحانی بود که در پاسخ باید گفت؛ مردم با مشاهده تعدد آنها و مخصوصا موضع‌گیری برخی از آنان علیه یکدیگر در مناظره‌های تلویزیونی، بیم آن داشتند که این تفاوت نظرها و کنار نرفتن به نفع دیگری رویه و روشی باشد که هنگام ریاست بر قوه مجریه نیز ادامه یابد و همانند آنچه در دولت دهم شاهد بودند برخی از تنش‌های آسیب‌رسان را در پی داشته باشد. ج: شرایط ناهنجار اقتصادی کشور و مخصوصا گرانی‌های لگام‌گسیخته و افزایش جهشی قیمت‌ها، همراه با سیاه‌نمایی‌های گسترده علیه دولت کنونی و نادیده گرفتن خدمات برجسته و بعضا کم‌نظیر آن از یکسو و پرداختن دولت به مسائل حاشیه‌ای و بی‌توجهی غیرقابل توجیه به مشکلات معیشتی مردم از سوی دیگر نقش فراوانی در جلب آراء به سمت آقای روحانی داشت. از این روی جناب دکتر روحانی قبل از آن که از حمایت کارگزاران و مدعیان اصلاحات تشکر کنند بایستی خود را مدیون حلقه انحرافی نفوذی در دولت بدانند! د: تاکید آقای روحانی بر پیروی از رهبر معظم انقلاب، دو دهه نمایندگی حضرت آقا در شورای عالی امنیت ملی و... از جمله عوامل دیگری است که در همپوشانی با سایر عوامل یاد شده در کسب اکثریت آرای مردم نقش داشته است. ۶- این روزها مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه در هماهنگی با رسانه‌ها و مراکز بیرونی، اصرار دارند انتخاب آقای روحانی را با مشخصاتی که خود برای ایشان ترسیم نموده‌اند، نشانه تضعیف اصولگرایی و تفکر بسیجی در این مرز و بوم قلمداد کرده و سرخوردگی آنان را دنبال کنند، و حال آن که اقتدار نظام و جایگاه برجسته کنونی آن در منطقه و جهان مدیون فداکاری بسیجیان و حزب‌الله پاکباخته است و این جریان الهی و انقلابی در همه عرصه‌های داخلی و خارجی کشور حرف اول را می‌زند... و شرح بیشتر در این باره را به زمان دیگری موکول می‌کنیم. ۷- و بالاخره، اکنون آقای روحانی رئیس جمهور همه ملت هستند و به قول حکیمانه رهبر معظم انقلاب، باید رقابت‌ها تبدیل به رفاقت شود و همگان برای تحقق آنچه رئیس جمهور منتخب وعده داده است به کمک ایشان بشتابند. ]]> انتخابات Mon, 17 Jun 2013 11:42:21 GMT http://asna-alborz.ir/vdca.anuk49n6a5k14.html کاندیداهای ریاست جمهوری در تهران چقدر رأی آوردند؟ http://asna-alborz.ir/vdcb.wb5urhb89iupr.html ترکیب آراء کاندیداهای ریاست جمهوری در شهرستان تهران طی اطلاعیه‌ای از سوی فرمانداری تهران اعلام شد. متن این اطلاعیه به این شرح است: در اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع کلیه اهالی شهرستان تهران می‌رساند در نتیجه انجام انتخابات که در روز جمعه مورخ ۹۲/۰۳/۲۴ در شهرستان تهران به عمل آمده جمع رأی مآخوذه ۲۸۶۲۷۷۶ برگ بود که در نتیجه اشخاص زیر : ۱ آقای حسن روحانی دارای ۱۳۲۶۹۶۴ رأی . ۲ آقای محمدباقر قالیباف دارای ۷۲۵۸۵۴ رأی . ۳ آقای سعید جلیلی دارای ۳۲۱۳۲۴ رأی . ۴ آقای اکبر ولایتی دارای ۱۷۹۳۷۱ رأی . ۵ آقای محسن رضائی میرقائد دارای ۱۷۳۷۶۱ رأی . ۶ آقای سید محمدغرضی دارای ۳۵۶۰۰ رأی . بوده‌اند . اینک در اجرای ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۲ روز هیأت اجرائی در محل فرمانداری تهران برای قبول شکایات آماده می‌باشد‌. در ضمن برابر تبصره ۲ ماده فوق شکایتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل: نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) واصل و امضای شاکی را داشته باشد. همچنین با توجه به تبصره ۳ ماده مذکور، در صورتیکه شاکی بدون دلیل و مدرک و مغرضانه داوطلبان انتخاباتی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است. ]]> انتخابات Mon, 17 Jun 2013 11:39:31 GMT http://asna-alborz.ir/vdcb.wb5urhb89iupr.html شمارش 27 میلیون و 594 هزار و 719 رای تا ساعت ۱۷ /روحانی در صدر http://asna-alborz.ir/vdcb.sb5urhb85iupr.html حسنعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات کشور جدیدترین نتایج آرای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۲ از مجموع ۵۸ هزار و ۷۶۴ شعبه اخذ رای نتیجه را در ۴۴ هزار و ۷۴۵ شعبه به شرح زیر اعلام کرد.کل آرای مأخوذه ۲۷ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۷۱۹ رایکل آرای صحیح ۲۶ میلیون ۶۸۲ هزار ۸۴ رای که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارند:۱- حسن روحانی ۱۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۱۳۹۲- محمدباقر قالیباف ۴ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۸۵ رای۳- سعید جلیلی ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۱۱ رای۴- محسن رضایی ۳ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۴ رای۵- علی‌اکبر ولایتی یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۰۰ رای۶- سید محمد غرضی ۳۲۶ هزار و ۵ رای. ]]> انتخابات Sat, 15 Jun 2013 14:00:34 GMT http://asna-alborz.ir/vdcb.sb5urhb85iupr.html سخنی با آنان که هنوز برای شرکت در انتخابات تردید دارند http://asna-alborz.ir/vdce.o8wbjh87w9bij.html می گویند انسان عارفی در مسجدی پر از جمعیت ، در حال وعظ و خطابه بود و مردمی نیز پشت درها ، بیرون مانده بودند. در میانه سخنان او ، مردی در آستانه در خطاب به مردم گفت: ای مردم! بسیاری بیرون مسجد مانده اند. هر جا هستید یک قدم جلوتر بروید تا جا برای بقیه هم باز شود. عارف که بر منبر بود ، سخن خود را قطع کرد و گفت: مردم! هر آنچه من می خواستم در ساعتی سخن گفتن با شما بگویم ، این مرد در یک کلام گفت: هر جا هستید یک قدم جلوتر بروید. این است اساس تعالی و پیشرفت انسانی. حال حکایت ماست و کسانی که مطالبات و آرمان های بلندپروازانه دارند که تا فلان شرایط برای انتخابات مهیا نشود ، ما رأی نخواهیم داد و این در حالی است که روند اصلاح جامعه ، فقط می تواند گام به گام باشد. ما هر جا هستیم ، باید “یک گام به جلو” برداریم. رکود و سکوت ، دردمان را دوا نخواهد کرد. انتخابات ، نه یک پرش و جهش ، که یک گام به جلوست. ]]> انتخابات Thu, 13 Jun 2013 12:15:23 GMT http://asna-alborz.ir/vdce.o8wbjh87w9bij.html وظايف شوراهای اسلامی شهر و روستا http://asna-alborz.ir/vdch.wnit23nvmftd2.html مقدمه مهمترين توصيه‌ى اينجانب اولاً مربوط به سياست‌ها و برنامه‌هاى كارى شما و سپس درباره‌ى گزينش مديريت شهر و روستا است. تسهيل زندگى مردم در كارهايى كه به شهرداريها مربوط است، برطرف كردن معضلات شهر و روستا، سالم‌سازى محيط زيست، حفظ اصالت اسلامى و ملى در ساخت و سازها، استقرار بخشيدن به جو اسلامى و فرهنگىِ سالم، پرداختن به نيازهاى فورى‌تر در عين اهتمام به كارهاى زيربنايى، اولويت دادن به مناطق مستضعف‌نشين، تأثيرناپذيرى از نفوذ ثروتمندان و جاذبه‌ى ثروت، رعايت دقيق قوانين و عدم تخطى از آن با حيله‌هاى شبه قانونى، رعايت ويژه‌ى محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بيت‌المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غيرلازم، و در يك كلمه رعايت تقوا و تدبير و پشتكار، و بهره‌گيرى از دانش و تجربه، مواد عمده‌ى توصيه‌ى نخست اينجانب است. ۱۳۸۲/۰۲/۰۶الف) بایدها۱- خدمت به مردم با روحيه‌ی بسيجی بايد با روحيه‌ای‌ بسيجی‌ يعنی‌ با «احساس‌ تكليف‌، بدون‌ توقع‌، فداكارانه‌، بدون‌ خودنمايی‌ و برای‌ رضای‌ خدا» كار كرد و حتی‌ يك‌ روز را برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ از دست‌ نداد. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹ از انتخاب‌شوندگان محترم انتظار مى‌رود كه با تكیه و امید به فضل الهى بار این مسؤولیت را بر دوش كشیده همه‌ى توان خود را به اداى وظایفى كه در قانون براى این شوراها معین است، مصروف كنند و خدمت به مردم را كه از بزرگترین عبادات است سرلوحه‌ى همه‌ى انگیزه‌هاى خود قرار دهند. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸ خدمت به مردم افتخار بزرگى است. وقتى كسى اين فرصت را پيدا مى‌كند كه به مردم خدمت كند، اوّلاً بايد خدا را بر اين توفيق و بر اين فرصت مغتنم، شكر بگزارد؛ ثانياً وقت خود را، مصروفِ به انجام رساندن اين كار مهم كند. همه ما در احكام شرعى و در روايات اخلاقى، بارها توصيه شده‌ايم و مى‌دانيم كه اگر كسى براى مردم كارى انجام دهد و قدمى بردارد، چقدر خداى متعال به او اجر خواهد داد. اين كارى هم كه امروز شما برعهده داريد، يك مصداق كامل از چيزى است كه در آن روايات هست. خدا توفيق را به همه نمى‌دهد؛ اما آن كسى كه توفيق خدمت پيدا كرد، بايد اين توفيق الهى را شكرگزارى كند. ۱۳۷۸/۰۳/۰۴ معيار مردم‌ برای‌ قضاوت‌ در مورد مسؤولان‌ و مديران‌ كشور، عملكرد آنها در عرصه‌ خدمتگزاری‌ به‌ ملت‌ است‌ و هيچ‌ كاری‌ فوری‌تر و مهمتر از خدمت‌ به‌ مردم‌ وجود ندارد. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹ از اولين روز آغاز به كار و بدون هدر دادن حتى يكروز، شانه به زيربار سنگينى كه بر عهده‌ى شما نهاده شده بدهيد و مسابقه در خدمت‌رسانى را آغاز كنيد. ۱۳۸۲/۰۲/۰۶ يكى از بزرگترين چيزهايى كه كام مردم را شيرين مى‌كند، اين است كه ببينند، حس كنند و بيابند كه مسؤولانِ امور آنها در پى خدمت صادقانه و پيگيرانه و عالمانه به آنها هستند. خودِ همين، مردم را خوشحال مى‌كند. گاهى گفته مى‌شود بايد مردم را شاد و افسردگان را از افسردگى خارج كرد؛ اين حرف درستى است. اگر كسانى به معناى حقيقى كلمه دنبال اين موضوع هستند، راهش همين است؛ به مردم نشان دهند كه در پى كار صادقانه و پيگيرانه و عالمانه‌اند. اين بيش از همه چيز فضا را شادمانه خواهد كرد. ۱۳۸۲/۰۹/۱۷۲- عمل به وظايف قانونی شوراها حدود و وظایف شوراهاى اسلامى كه در قانون معین شده باید در قول و عمل به طور كامل رعایت شود. اعضاء شوراها وظایف خود را به درستى بشناسند و بر تحقق آن همت بگمارند و چیزى را كه در قانون پیش‌بینى نشده و یا به خاطر واقعیتهاى كشور و دولت، قادر به انجام دادن آن نیستند، وعده ندهند و مردم را از كمك و اقدام شوراهاى اسلامى مأیوس نسازند. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸ وظايفى كه براى شوراها در قانون ذكر شده، همان وظايفى است كه اگر شوراهاى ما ان‌شاءاللَّه بتوانند اين وظايف را به طور كامل به انجام برسانند، بسيارى از مشكلات جارى مردم برطرف خواهد شد و اين موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسى و در قانون عرفى معيّن كرده‌اند. ۱۳۷۸/۰۳/۰۴ اين شوراهايى كه در قانون اساسى پيش‌بينى شده، اگر به شكل درست و خوب تحقّق پيدا كند، بسيار فرآورده‌ى مفيد و شيرينى براى كشور و ملت خواهد داشت. البته شرطش اين است كه اين قانون خوب اجرا شود؛ كه اميدواريم به شكل صحيحى اجرا شود. ۱۳۷۷/۱۲/۰۴۳- ارتباط دائمی با مردم از آنجا كه شوراها از مظاهر مشاركت مردمى و براى تسهیل امور مردم است، اعضاء محترم ارتباط دائمى خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشكلات آنان را وظیفه‌ى مستمر خود بدانند و دسترسى مردم را به خود، آسان سازند. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸ بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عملگرایانه ی مشكلات عینی و مشخص مردم در شهر و روستا است و هدف آن راحت تر و اخلاقی تر كردن زندگی شهروندی است. ۱۳۸۶/۰۲/۰۸۴- گزینش و نظارت بر شهرداران و دهیاران این شرط، به ویژه در گزینش شهرداران و دهیاران، اهمیت می یابد. ملاك این گزینش، باید امانت و دینداری، كفایت و كارآمدی، نجابت و حسن سلوك با مردم باشد. ۱۳۸۶/۰۲/۰۸ در نظارت و حسابرسی از كار شهردار و دهیار نیز، شورا باید عینا همین امر مهم را در برابر چشم داشته باشد و جز تكلیف بزرگ الهی خود، چیزی را در نظر نگیرد. ۱۳۸۶/۰۲/۰۸ در انتخاب شهرداران و دهیاران، مهمترین خصوصیتى كه باید رعایت شود، كاردانى و صلاحیتهاى دینى و انقلابى است. شوراهاى اسلامى در این انتخاب مهم لازم است به امانتدارى و تدین و توانایى اجرایى این برگزیدگان كمال اهتمام را بورزند. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸ سلامت بافت مدیران شهری بسیار مهم است زیرا بی توجهی به این بافت، موجب بروز مشكلات عدیده و تأثیرگذاری آنها بر زندگی روزمره مردم می شود، لذا باید در انتخاب مدیران در سطوح مختلف دقت و اهتمام لازم برای رعایت معیارها انجام گیرد. ۱۳۸۴/۱۲/۱۳ شوراهای‌ شهر و شهرداران‌ سراسر كشور بايد امانتدار «رأی‌، اعتماد، محيط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌» باشند كه‌ يكی‌ از مصداقهای‌ مهم‌ امانتداری‌ رأی‌ مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ «امين‌، قابل‌ اعتماد، با كفايت‌، پاكدامن‌، متدين‌، شجاع‌، ساده‌ زيست‌، مردمدار و مقيد به‌ انضباط مالی‌» است‌. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹ درباره‌ى انتخاب مديريتهاى شهر و روستا توصيه مى‌كنم امانت و ديانت و كفايت اشخاص را ملاك گزينش قرار دهيد. رفاقتهاى شخصى و حزبى و ملاحظات سياسى به هيچ رو، نبايد مجوز گزينش مديران فاقد ملاكهاى اصلى شمرده شود. به شهردار برگزيده‌ى خود كمك و فرصت دهيد و از او مسؤوليت و پاسخ بخواهيد و در برابر كوتاهيها يا كجرفتاريها بى‌تفاوت نمانيد و به وظيفه‌ى قانونى خود عمل كنيد. و اين همه را از جنجال و غوغاگرى كه امروز متأسفانه بعضى بجدّ، طالب آنند، دور نگهداريد. ۱۳۸۲/۰۲/۰۶ باید پیشرفت كارها را از نزدیك لمس كرد و تنها به گزارش های رسمی اكتفا نكرد. ۱۳۸۶/۰۴/۰۴ درخصوص شوراها نیز كه آیا وظایف آنها نظارت صرف است و یا نظارت همراه با اجرا، نظر شورای نگهبان باید ملاك قرار گیرد.البته برای نظارت هم می‌توان ساز و كاری تعیین كرد كه از یك طرف اجرا نباشد و از طرف دیگر تبدیل به نظارت بی‌خاصیت نیز نشود. ۱۳۹۰/۰۲/۱۰۵- توجه به مختصات شهر اسلامی شوراهاى شهرى در فعالیتهاى خود به مختصات "شهر اسلامى" توجه كرده و خدمات شهرى را در جهت تأمین این مقصود به كار گیرند و بخصوص به معمارى و شهرسازى متناسب با حیات طیبه‌ى اسلامى به طور كامل توجه كنند. در شهر اسلامى، عدالت در تقسیم خدمات شهرى، تأمین آرامش روحى و امنیت معنوى، ظهور و اعتلاى مظاهر اسلامى و انقلابى، عمران و آبادى و زیبایى، حفظ طبیعت و صفاى طبیعى، همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸ در فهرست خدماتی كه شوراها به آن می پردازند باید حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، و پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، و رعایت زیبایی و استحكام بناها، و ترویج فرهنگ نظم و قانون، و گسترش نمادهای دین و اخلاق، و آسان سازی خدمت رسانی و عدالت و فراگیری در خدمات شهری و توسعه فضای سبز و اهتمام به سلامت محیط زیست، و توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی، و نگاه عدالت گستر به محله ها و اشخاص محروم، و توجه ویژه به بانوان و نیز به جوانان، برجسته شود و همواره در مد نظر قرار گیرد. ۱۳۸۶/۰۲/۰۸ خدمات متنوع در شهرها و روستاها از جمله ساختمان‌سازی‌ها، احداث خیابان‌ها، نامگذاری‌ها و زیباسازی‌ها باید ضمن همخوانی با پیشرفت‌های روز، با معماری ایرانی، اعتقادات دینی، بافت اجتماعی و شرایط آب و هوایی هر منطقه نیز متناسب باشند.ما به بركت اسلام توانسته‌ایم هویت ایرانی خود را حفظ كنیم و این حقیقت، باید در همه خدمات و امور شهری خود را نشان دهد.عامل اصلی برای پیشرفت كشور و حركت به سوی عزت واقعی، حفظ و تقویت فضای تدین و دین‌داری در فضای شهرها و روستاها است. ۱۳۹۰/۰۲/۱۰۶- توجه به حفظ هويت تاريخى و اسلامى و مراكز قديمى شهر على‌الظاهر اروپايى‌ها در زمينه‌ى حفظ نشانه‌ها و يادگارهاى تاريخى‌شان پيشقدم هستند و خيلى به آن اهميت مى‌دهند؛ خانه‌ى فلان‌كس، زادگاه فلان دانشمند، محل تدريس فلان استاد، ساختمان‌هاى يادگارى قديمى. البته اينها را بايد حفظ كرد و اينها چيزهاى لازمى است؛ اما شايد از اين مهمتر، يا به همين اندازه اهميت، مسأله‌ى فضاى شهرى است و تجلى معمارى اسلامى و معمارى زيباى شرقى. بزرگراهى در غرب تهران درست شده كه شايد يك سال پيش، من از آن‌جا عبور كردم و ديدم يك بزرگراه خيلى خوبى است از طرف شمال به جنوب؛ يك چيز خيلى مفيد و لازمى است؛ اما اطرافش هنوز هيچى نيست. آن وقت من به آقاى احمدى‌نژاد كه شهردار بودند و به اين‌جا آمدند، گفتم مسأله‌ى ساخت و ساز در اطراف اين خيابان‌ها و بزرگراه‌ها، يكى از مسائل مهم شماست؛ چه جورى مى‌سازيد؟ به چه كيفيت مى‌سازيد؟ بايد طورى بسازيد كه حتى اگر آن ساخت و ساز ديوار هم باشد، نگاه راننده‌ى اتومبيل عبورى از آن‌جا به شكلهاى هندسى ملايم و مطابق طبع انسان، احساس التذاذ بكند. صرف اين‌كه يك چيزِ بتونى بكشيم بالا، نباشد. در ساخت و سازهاى شهرى، اين مسأله خيلى چيز مهمى است و در خودِ قطار زيرزمينى - مترو - و در ايستگاه‌ها بايد اين چيزها رعايت شود؛ يعنى چشم‌نواز باشد و موجب التذاذ و انبساط خاطر باشد؛ هم كاملاً جنبه‌هاى اسلامى، بى‌رودربايستى در اينها رعايت شود. ما بايد مقيد باشيم به اين معنا كه خيلى از معمارى‌هاى گذشته‌ى ما در اين ده‌ها سال اخير، متأسفانه درست در جهت عكس بوده. بايستى به اين مسأله‌ى حفظ هويت تاريخى و اسلامى شهر و حفظ مراكز قديمى توجه كنيد. ۱۳۸۴/۰۵/۱۷ تهران باید به شهری با هویت ایرانی و اسلامی، زیبا و روح نواز، دارای رفاه عمومی، و مقاوم تبدیل شود.باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و با پیگیری مجدانه، هویت ایرانی و اسلامی در تهران متجلی شود. ۱۳۸۴/۱۲/۱۳۷- خالص كردن نيت برای خدمت به مردم امروز هم كه بحمداللّه خدا به مسؤولان توفيق داد تا شوراها را با اين سطح وسيع به وجود آوردند، شوراها هم در خدمت مردم. امروز شما چنين نعمتى را در اختيار داريد. قصدتان را براى خدا خالص كنيد. عزيزان من! هيچ عبادتى بالاتر از خدمت به مردم نيست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. ۱۳۷۸/۰۳/۰۴ من بارها عرض كرده‌ام، كسانى كه مسؤوليتهايى بر دوش دارند - مسؤوليتهاى اجرايى و شبيه اجرايى - اگر همه وقت خودشان را صرف اين مسؤوليت كنند، شايد ان‌شاءاللَّه بتوانند آن وظيفه را به نحو احسن انجام دهند؛ اما چنانچه مقدارى از آن وقتى را كه براى اين كار است به كارهاى ديگر مصروف كردند، كارها زمين خواهد ماند. من توصيه مى‌كنم - همچنان كه در آن پيام هم به شما عزيزان عرض كردم - وقت را مصروفِ خدمت كنيد، مصروفِ كار كنيد، قصد را خدايى كنيد و آنچه را كه وظيفه شماست - و با انتخاب مردم اين وظيفه بر دوش شما آمد - ان‌شاءاللَّه با اخلاص و به بهترين وجهى انجام دهيد. خدا هم به شما كمك خواهد كرد و ان‌شاءاللَّه خواهيد توانست آنچه را كه مايه روسفيدى و سرافرازى شما پيش خدا و پيش بندگان خداست، به انجام برسانيد. ۱۳۷۸/۰۳/۰۴۸- فرهنگ‌سازى و تبليغات در مسائل مربوط به شهر بايد شما فرهنگ‌سازى كنيد.مثلاً ملاحظه مى‌كنيد كه نيروى انتظامى براى ترافيك، انيميشن و كارهاى كارتونى در تلويزيون درست كرده كه خيلى موثر بوده؛ خيلى چيزهاى خوبى است. از اين قبيل، شما در همه‌ى زمينه‌ها استفاده كنيد. در همين مسأله‌ى ساخت و ساز، شما كارى كنيد كه اين ساخت و سازهاى اطراف تهران در چشم مردم و در فرهنگ عمومى، يك چيز منفى بشود؛ يعنى مردم احساس كنند كه اين كار ضربه‌زدن به آسايش آنها و به زندگى آنهاست. اگر بتوانيد در كارهاى گوناگون، فرهنگ‌سازى و مسائل تبليغاتى را در نظر بگيريد، چيز خيلى مهمى است. در همين قضيه‌ى ترافيك و امثال آن هم به همين ترتيب مى‌توانيد عمل كنيد. ۱۳۸۴/۰۵/۱۷ كار شهردارى فقط ساخت‌وساز نيست. خوشبختانه در زمينه مسائل فرهنگى هم شما در گزارش خود مواردى را ذكر كرديد. مسائل فرهنگى و اجتماعى شهر، بسيار مهمّ است. سعى كنيد روح ديانت و اخلاق اسلامى را در فضاى شهر تهران سارى و جارى كنيد؛ اين كارى است ممكن و گره‌گشاى بسيارى از مشكلات است. خيلى از مشكلات ما ناشى از دور شدن از فضايل اخلاقى است. هرچه از فضايل اخلاقى فاصله بگيريم، مشكلات و گره‌هاى زندگى پيچيده‌تر و بيشتر خواهد شد. بايد خود را به اخلاق اسلامى و ملكات فاضله اسلامى نزديك كنيم و اين در محيطهاى فرهنگى شهردارى كاملاً امكانپذير است؛ در كيفيّت اداره بوستانهاى شهرى كه ظاهر فرهنگى هم ندارد - محيطى است براى اين كه مردم بيايند از آنها استفاده كنند - امكانپذير است؛ در فرهنگسراها و در نوع كارهايى كه شهردارى در تهران مى‌كند - نصب تابلوها، تبليغات، رفت و آمدها، ترافيك و همه چيزهاى ديگر از اين قبيل - امكانپذير است. شما مى‌توانيد با همه اين وسايل، اخلاق فاضله را در مردم گسترش دهيد. نيّت را اين قرار دهيد، برنامه‌ريزى را بر اساس اين بگذاريد؛ خداى متعال هم كمك و الهام خواهد كرد تا بتوانيد راههاى صحيح را در اين مورد پيدا كنيد و پيش برويد. ۱۳۸۲/۰۹/۱۷ مسائل فرهنگی در همه شهرها به ویژه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و باید به این مسئله توجه شود كه فرهنگ ما فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی است.باید ارزشهای انقلاب و اسلام در همه بخشهای فرهنگی رعایت شود و این كار نیازمند تلاش، انگیزه و عزم لازم است. ۱۳۸۶/۰۴/۰۴ فرهنگسراها ضمن داشتن محیطی معنوی و درس آموز همراه با فرهنگ اسلامی و انقلابی باید از مدیریتی متعهد، انقلابی و دینی برخوردار باشند. ۱۳۸۴/۱۲/۱۳۹- تفاهم و همدلى اعضاء؛ منشأ خیر و صلاح براى كسب توفیق در وظایف شوراهاى اسلامى، شرط اول آن است كه اعضاء شوراهاى اسلامى هر شهر یا روستا در عمل با یكدیگر تفاهم و همدلى داشته باشند. بدون این شرط مهم، یقینا این نهاد تازه تأسیس نخواهد توانست براى مردم منشأ خیر و صلاح گردد. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸ همكارى‌اى را كه بحمداللَّه الان بين اعضاى شوراى شهر و همچنين بين شوراى شهر و شهردار وجود دارد، با همه نيرو حفظ كنيد. شهردار توجّه داشته باشد كه شوراى شهر ريشه اوست؛ شوراى شهر هم مديرى را كه انتخاب كرده، با همه وجود تقويت كند. با هم باشيد. شوراى شهر، شهردار را تقويت كند؛ چون سربازى است كه او را به وسط ميدان فرستاده است؛ بنابراين بايد پشت جبهه او را به‌طور كامل داشته باشد. آن سرباز هم خود را از ريشه و اصل و پايه خود منقطع نداند؛ متّصل به آن‌جا و منبعث از آن‌جا بداند. اين، مجموعه واحد مديريّت شهرى است. البته در سازمان ادارى جمهورى اسلامى براى شوراى شهر قيمى معين نشده است؛ چون منتخب مردم است و شهردار را هم انتخاب مى‌كند و كارها را با همين روشهاى درست و شيوه‌هاى سالم، پيش‌بينى و برنامه‌ريزى مى‌كند و سپس انجام مى‌دهد. ۱۳۸۲/۰۹/۱۷۱۰- مبارزه با فساد رشوه‌خواری در شهرداری‌ها از جمله موضوعاتى كه من مى‌خواهم بسيار روى آن تكيه كنم، يكى اين است كه در شهردارى، جلوِ سوءاستفاده‌ى مالى را بگيريد. اين يك قلم بسيار مهم است. اين، آن چيزى است كه بلاشك در دوره‌ى قبل بوده، كم هم نبوده، زياد بوده است و قابل انكار نيست. الان هم يقيناً هست، حالا شما خبر داريد، يا نداريد، گزارش مى‌رسد، يا نمى‌رسد - كه لابد هم مى‌رسد - مبارزه‌ى با اين هم از همه چيز، سخت‌تر است. جلوِ اين را با قاطعيت بگيريد و نگذاريد سوءاستفاده شود.شما بر قانون و بر ضوابط قانونى، پاى بفشاريد و ملاحظه نكنيد. اين، آن چيزى است كه شما را پيش خدا سرافراز خواهد كرد و مظهر ديندارى شما از جمله، اين چيزهاست. با رشوه‌خوارى در داخل شهردارى، به‌شدّت مقابله كنيد. رشوه، جزو بزرگترين گناهان است؛ جزو بزرگترين عوامل تخريب نظامهاى سياسى دنياست. هيچ‌كس هم وقتى مى‌خواهد به كسى رشوه بدهد، نمى‌گويد كه بدانيد، اين رشوه است دارم به شما تقديم مى‌كنم! نه، رشوه را لاى زرورقهاى گوناگون مى‌پيچند كه ظاهراً رشوه نيست؛ ولى واقعش رشوه است! جلوى رشوه را به‌جديّت بگيريد. ۱۳۷۹/۰۴/۲۷ شهرداریها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سودجو قرار دارند اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداریها، موجب می شود زمینه بسیاری از فرصت طلبی ها از بین برود. ۱۳۸۶/۰۴/۰۴ در داخل تشكيلات شهردارى با فساد مماشات نكنيد؛ چه فسادى كه مربوط به بيرون شهردارى است و مى‌خواهد از ابزار شهردارى استفاده كند، چه فسادى كه خداى نكرده در درون هسته‌اى از هسته‌هاى شهردارى رخنه كرده باشد و در آن‌جا بخواهد گسترش پيدا كند و فضا و محيط امنى براى خود درست كند. هرگونه مماشات با فساد و ميدان دادن به آن، زير پاى خود شما را خالى و امكان ادامه كار را براى شما دشوار خواهد كرد. نگذاريد در هيچ جاى شهردارى فساد رخنه كند. البته كارِ دشوارى است. شهردارى جايى است كه انسان در آن با پول، با مردم، با مراجعان و با كسانى كه حاضرند براى بعضى از مقاصد خود ولخرجى كنند، مواجه مى‌شود. اين‌طور جاها خيلى بايد مراقب بود. اين‌جاست كه تقواى الهى به درد مى‌خورد. تقوا زره‌اى است كه اگر انسان آن را پوشيد، تيرهاى زهرآگين فساد و گناه در او كارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت. تقوا حصنِ منيع انسان است. اين كه اين همه ما را به تقوا توصيه كرده‌اند، به‌خاطر همين است. بسيارى از خطاها و انحرافاتى كه مشاهده مى‌كنيد، ريشه فكرى ندارد؛ نه اين‌كه خيال كنيد يك ايدئولوژى است كه كسى را به اين نحوه عمل كردن وادار مى‌كند؛ نه، ريشه بسيارى از اينها در نفسانيّات خودِ انسان است. يك‌جا پاى انسان مى‌لغزد و جلوگيرى نمى‌كند؛ اين لغزش ادامه پيدا مى‌كند و انسان در صدد توجيه برمى‌آيد و براى خودش ايدئولوژى مى‌سازد. انسان گاهى مبناى فكرى درست مى‌كند تا خطاى خود را اصلاح كند. جلوِ خطاها و لغزشهاى خود را از همه جا بگيريم و بهتر از همه جا، اوّلِ كار است و بهتر از اوّلِ كار، پيشگيرى است. اين، روح تقوا را در ما تقويت خواهد كرد. ۱۳۸۲/۰۹/۱۷۱۱- مبارزه با تجملگرایی در شهرداری شما آقايان نگذاريد اين تجربه‌ها تكرار شود. با رشوه - هر وقت خبر رسيد - مقابله كنيد؛ با تجمّل‌پرستى در هزينه‌هاى شهردارى، مقابله كنيد. تجمّل پرستى، اصلاً مطلوب و مقبول نيست. اسراف و زياده روى در مخارج، مقبول نيست. ۱۳۷۹/۰۴/۲۷ كارهايی‌ نظير سفرهای‌ بيهوده‌، تجمل‌گرايی‌ و حقوق‌های‌ گزاف‌، خلاف‌ عدالت‌ است‌ و بايد از آنها پرهيز كرد. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹۱۲- تسهیل و تسریع كار مردم در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع كار مردم، تكریم آنان و اعتماد سازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد. ۱۳۸۴/۱۲/۱۳ سخت‌گيريهای‌ بی‌جا، معطل‌ كردن‌ و سر دوانيدن‌ مردم‌، و استفاده‌ از برخی‌ روشهای‌ غيراخلاقی‌ در قبال‌ مردم‌ از جمله‌ مشكلاتی‌ است‌ كه‌ بايد بموازات‌ مبارزه‌ قاطع‌ و پيگير با فساد، حل‌ شود. ۱۳۸۱/۱۲/۱۹۱۳- استفاده از روشهای علمی در اداره شهر باید در اداره شهر از روشهای علمی و محققان برجسته دانشگاهها نیز استفاده شود. ۱۳۸۶/۰۴/۰۴ از علم و فكر و برنامه و اشخاص عالِم استفاده كنيد. هرچه مى‌توانيد، عقول صاحبان عقل را بر عقل خودتان بيفزاييد و ذخيره عقلانى خود را تقويت كنيد تا بتوانيد كارها را انجام دهيد. ۱۳۸۲/۰۹/۱۷ب) نبایدها۱- انگيزه‌های جناحی از كار اصلی باز ندارد یك شرط اساسی آن است كه انگیزه های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه ی تاخت و تاز خود نكند و آن را از كار اصلی خود باز ندارد. توفیق نسبی شوراهای دور دوم در مقایسه با دوره ی پیش از آن در بسیاری از كلانشهرها، آزمون عینی این حقیقت است.دخالت جناح بندیها و انگیزه های حزبی و گروهی و شخصی و طایفگی در این وظیفه ی مهم، زهر مهلكی است كه شوراها را از كار می اندازد و آن را كم سود و گاه، زیانبخش می سازد. ۱۳۸۶/۰۲/۰۸ مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى كه اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور كند، براى این شوراها مضر و ناروا است. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸۲- اختلاف شورا و شهرداری مردم آمده‌اند، اقبال كرده‌اند و با يك شور و اميدى به چيز ناشناخته‌اى كه در تعبيرات ما و در شعارها و اظهارات، تصويرى از آن داشتند، رأى داده‌اند. اين شما هستيد كه مى‌توانيد اين ايمان مردم را مستحكم كنيد. اگر بين خودتان بر سرِ چيزهاى كوچك، دائم اختلافها وجود داشته باشد، يا بين شما و شهردار اختلافهايى و سرگرميها و گرفتاريهاى گوناگون باشد، اجازه نمى‌دهد كه به مسائل، رسيدگى كنيد.اكثريت اين مردم كه مردم فقير و مردم محرومى هستند، ببينيد چه چيزى لازم دارند و مشكلشان چگونه برطرف مى‌شود. من نمى‌گويم مشكلات فقرا را شما برطرف كنيد. تا آن جايى كه مربوط به شوراى شهر است، و تا آن جايى كه مربوط به شهردارى است، شما برطرف كنيد.در مورد ارتباطاتتان با شهردار هم من مى‌دانم بين شهردار و اعضاى شورا اختلافاتى وجود دارد، ولى معتقدم اين اختلافات، هيچ به مصلحت نيست. اصلاً اينها هيچ به صلاح شورا و صلاح مجموعه‌ى شهردارى و اينها نيست. همه همّت كنيد و اختلافات را كنار بگذاريد؛ محور اصلى را بچسبيد. اگر بنا باشد گرايشهاى گروهى و جناحى و حزبى و رفاقتى را وارد قضايا كنيد، اين كار به سامان نخواهد رسيد. ۱۳۷۹/۰۴/۲۷۳- جنجال سیاسی بجای عمل به وظایف قانونی يقيناً اگر شوراها به وظايف خود عمل مى‌نمودند و مردم را به نيّتها و كارآيى خودشان اميدوار مى‌كردند، استقبال مردم باز هم بيشتر مى‌شد. مردم مايلند در اداره‌ى كشور به وظيفه‌ى خود عمل كنند و سهم و حقّ خود را نيز استيفاء نمايند. اگر كسانى هم كه در شوراهاى سراسر كشور انتخاب شده‌اند، ان‌شاءاللَّه به وظايف خود عمل كنند و از جنجال و غوغاگرى سياسى و پرداختن به امورى كه وظايف آنها نيست، پرهيز كنند و به وظيفه‌ى خود بپردازند - كه وظيفه‌ى آنها اداره‌ى امور شهرها و روستاها و رسيدن به مشكلات مردم در محدوده‌ى وظايف خودشان است - بلاشك علاقه‌ى مردم نسبت به اين نهاد مهمّ جمهورى اسلامى كه در قانون اساسى روى آن تأكيد شده، بيشتر خواهد شد. ۱۳۸۱/۱۲/۱۳ مردم به نظام و نهادهاى آن علاقه‌مندند و توقّعى كه از مسؤولان دارند، كار و خدمت و انجام دادن وظايفشان است. در اين خصوص، فرقى بين شوراى شهر، مجلس شوراى اسلامى، دولت و بقيه‌ى دستگاهها نيست؛ هركدام وظيفه‌ى خود را انجام دهند، مردم را به خودشان علاقه‌مند و دلگرم خواهند كرد. اگر كسانى وظيفه‌ى خود را انجام ندهند، كوتاهى كنند، به كارهاى ديگر سرگرم شوند و احياناً افساد كنند - كمااين‌كه در بعضى از موارد مشاهده شده است كسانى‌كه مردم آنها را براى كارى انتخاب كردند، به‌جاى اين‌كه به آن كار بپردازند، به كارهايى پرداختند كه مطلقاً به نفع مردم نيست، بلكه به زيان مردم است - طبعاً مردم دلسرد خواهند شد. ۱۳۸۱/۱۲/۱۳۴- جلوگيری از قانون فروشی در شهرداری مسأله‌ى معامله‌ى ابزارگونه با قانون - به تعبير رايج، قانون فروشى - هم مشكل ديگرى است كه آن زمان هم بود و بنده هم بارها تذكّر مى‌دادم! ۱۳۷۹/۰۴/۲۷۵- تهيه درآمد از هر طريقی، خوب نيست حالا گفتيد كه دولت، بناست كمك كند؛ چه بهتر. اگر دولت مى‌تواند كمك كند، كمك كند، بسيار بهتر است؛ اما چنانچه دولت كمك نمى‌كند، شما اگر از يك راه قانونى معقول بى‌ضرر - كه نتايج سوئى نداشته باشد - درآمدى كسب كرديد، چه بهتر، بسيار هم خوب است. عوارض، چيزى است كه بايد مردم بدهند؛ اما اگر شما به قصد كسب درآمد، دست به كارهايى زديد كه نمى‌توانيد عوارض فرهنگى آن را از پيش، درست محاسبه كنيد بسيار مضرّ است.farsi.khamenei.ir ]]> انتخابات Thu, 13 Jun 2013 04:00:04 GMT http://asna-alborz.ir/vdch.wnit23nvmftd2.html انتشار بیانیه حمایت رسمی خانه کارگر از حسن روحانی http://asna-alborz.ir/vdcf.1d0iw6dxmgiaw.html «از شما کارگران عزیز نیز دعوت می‌نماییم ضمن شرکت در انتخابات‌‌ همان گونه که مقام معظم رهیری فرموندند حماسه سیاسی بیافرینید و تمام تلاش خود را جهت پیروزی کاندیدای مورد نظر به کار گیرید.» خانه کارگر با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی حمایت خود را از کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. به گزارش ایلنا، در بخشی از این بیانیه درباره دلیل تاخیر ورود خانه کارگر به انتخابات ریاست جمهوری آمده است: «این تشکل برای معرفی و حمایت از فردی که دارای ویژگی‌هایی همچون علاقمندی به جامعه کارگری، آشنایی با مشکلات این بخش از جامعه، توانایی در رفع نگرانی کارگران عزیز، پاسداری از امنیت شغلی کارگران، حفاظت از حقوق شاغلین و بازنشسگان عزیز، تامین اشتغال برای بیکاران و جوانان و ایمان به ارزش‌های انقلابی (از جمله آنکه مستضعفان را "نیروی اصلی انقلاب و وارثان زمین" بداند) باشد، در میان نامزدهای موجود به جستجو پرداخت و این روند باعث گردید که معرفی کاندیدای مورد نظر مقداری بیشتر از حد معمول به طول بیانجامد.» متن کامل «بیانیه خانه کارگر در حمایت از حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری» در ادامه می آید: خانه کارگر از ماه‌ها قبل تلاش‌های خود را برای اعلام کاندیدای مورد حمایت و مورد وثوق جامعه کارگری آغاز نمود و در طول این ماه‌ها بررسی دقیق و کار‌شناسانه در خصوص کاندیداهای مطرح را در دستور کار خود قرار داد و در مراحل اولیه با توجه به عدم موافقت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، و با عنایت به خدمات جناب آقای دکتر حسین کمالی در خصوص جامعه کارگری، این تشکل از ایشان جهت شرکت در انتخابات دعوت نمود. اما ایشان نیز با توجه به پاسح مثبت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لحظات آخر ثبت نام، از حضور در عرصه انتخابات صرف نظر و حمایت خود را از کاندیداتوری حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام نمودند. اما متاسفانه به طور ناباورانه‌ای شاهد بازماندن ایشان از این عرصه بودیم [...] با همه این تفاسیر این تشکل برای معرفی و حمایت از فردی که دارای ویژگی‌هایی همچون علاقمندی به جامعه کارگری، آشنایی به مشکلات این بخش از جامعه، توانایی در رفع نگرانی کارگران عزیز، پاسداری از امنیت شغلی کارگران، حفاظت از حقوق شاغلین و بازنشسگان عزیز، تامین اشتغال برای بیکاران و جوانان و ایمان به ارزش‌های انقلابی (از جمله آنکه مستضعفان را "نیروی اصلی انقلاب و وارثان زمین" بداند) باشد در میان نامزدهای موجود به جستجو پرداخت و این روند باعث گردید که معرفی کاندیدای مورد نظر مقداری بیشتر از حد معمول به طول بیانجامد و سرانجام اعلام می‌کنیم جناب حجت‌الاسلام حسن روحانی بلحاظ سوابق انقلابی و اهتمام به ارزش‌های ذکر شده از نظر خانه کارگر کاندیدای مطلوب جامعه کارگری می‌باشند و امیدواریم ایشان نیز در هیچ هنگام کارگران را فراموش نکنند و در نطق‌ها و گفته‌ها از جمعیت ۴۰ میلیونی کارگران و خانواده‌هایشان و معضلات و مشکلاتشان یاد کنند و عدالت خواهی را مشی اصلی خود قرار دهند و‌‌ همان گونه که امام راحل یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی‌کردند، ایشان نیز این مهم را نصب العین فعالیت‌های خود قرار دهند. از شما کارگران عزیز نیز دعوت می‌نماییم ضمن شرکت در انتخابات‌‌ همان گونه که مقام معظم رهبری فرموندند حماسه سیاسی بیافرینید و تمام تلاش خود را جهت پیروزی کاندیدای مورد نظر به کار گیرید. خانه کارگر پایان پیام ]]> انتخابات Wed, 12 Jun 2013 20:23:51 GMT http://asna-alborz.ir/vdcf.1d0iw6dxmgiaw.html