پایگاه خبری اسنانیوز - پربيننده ترين عناوين دانشگاه فرهنگیان :: نسخه کامل http://asna-alborz.ir/farhangian Fri, 31 Mar 2017 00:51:15 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://asna-alborz.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری اسنانیوز http://asna-alborz.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری اسنانیوز آزاد است. Fri, 31 Mar 2017 00:51:15 GMT دانشگاه فرهنگیان 60 وصله ی ناجور http://asna-alborz.ir/vdca.unyk49new5k14.html آه...می گویند تووصله ی من نبودی ، آخر جای تو روی تنم درد می کند ... هی می خواهم خودم را به بی خیالی بزنم... اما هنوز ابرهای کبود روی صفحه ی تنم...خیالم را بی خیال می کند؛ هنوز زیر گوشم داغ است ، ازدست سیلی سخت زمان!!! هی می خواهم تصویرت را کیمیا کنم!!! حیف... هنوز دستان حس گر من درد می کند... می گویند تو وصله ی تن من نیستی ،آخر تاروپود ذوقمان نخ نما شده ... هی می خواهم دهان همه را قفل کنم ، حیف ... که کلید ساز زمانه بامن قهر است ؛ می گویند تو وصله ی من نیستی ، آخر قواره ی دلت راتنگ بریده اند ، می خواهم بدهم درزی جورش کند ، حیف که دل من را هنوز نبریده اند!!! ]]> دانشگاه فرهنگیان Sun, 08 Dec 2013 09:42:32 GMT http://asna-alborz.ir/vdca.unyk49new5k14.html برگزاری کارگاه نانو در دانشگاه فرهنگیان http://asna-alborz.ir/vdca.6nyk49nai5k14.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)کارگاه نانو زیر نظر بنیاد نانو در دانشگاه فرهنگیان به مدت دو روز در روزهای پنج شنبه ۱۵/۱۲/۹۲ وجمعه ۱۶/۱۲/۹۲ در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار می شود.این کارگاه در روز پنج شنبه ازساعت ۱۲- ۸ به صورت سمینار است که با حضور فرماندارو استاندار کرج خواهد بود.لازم به ذکر است که به حاضران در این کارگاه گواهی نامه و کارت عضویت بنیاد ملی نانو ارائه می شود شرکت دراین کارگاه برای عموم آزاد است . ]]> دانشگاه فرهنگیان Thu, 06 Mar 2014 16:46:22 GMT http://asna-alborz.ir/vdca.6nyk49nai5k14.html ثبت نام اردوجهادی دانشگاه فرهنگیان آغاز شد http://asna-alborz.ir/vdcj.8exfuqeoxsfzu.html به گزارش خبرگزاری دانشجویان البرز(اسنا)دانشگاه فرهنگیان پردیس امیرکبیر اقدام به ثبت نام اردو جهادی از دانشجویان علاقه مند نموده است.اردو جهادی درکل دانشگاه فرهنگیان کشور (خواهران – برادران ) از تاریخ ۲۸/۱۲/۹۲ شروع ودرتاریخ ۵/۰۱/۹۳ به پایان می رسد. محل استقرار گروه جهادی پایگاه دوکوهه – خوزستان خواهد بود.در این اردو دانشجویان با ایجاد کارگروه های با موضوعات مختلف( مهدویت، خلقت انسان ، سبک زندگی اسلامی و...) به فعالیت می پردازند.همچنین لازم به ذکر است این سفر با قطار وبرای دانشجویان رایگان ( اگر دانشجویان بخواهند با خانواده حضور داشته باشند هزینه ی خانواده بر عهده ی خودشان است). ]]> دانشگاه فرهنگیان Tue, 11 Mar 2014 15:16:18 GMT http://asna-alborz.ir/vdcj.8exfuqeoxsfzu.html روز مامان http://asna-alborz.ir/vdcj.xexfuqehvsfzu.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)امروز دانشگاه فرهنگیان به مناسبت سالروز تولد بانوی دوعالم ، حضرت فاطمه (س) جشنی به همین منظور توسط دبیران زیست شناسی با سرگروهی معاونت بسیج مطالعات زنان وخانواده درتاریخ 93/02/01 در سالن همایش برگزار گردید.درابتدای همایش بعد از قرائت قرآن کریم وپخش سرود ملی،قلندری مولودی درباب حضرت فاطمه و روز زن خواند و در آخر مسابقه ی با موضوع بهترین جمله درباره ی مادر وحضرت فاطمه (س) برگزار و به برندگان هدایای داده شد. ]]> دانشگاه فرهنگیان Sat, 26 Apr 2014 12:14:57 GMT http://asna-alborz.ir/vdcj.xexfuqehvsfzu.html برگزاری مسابقه طناب کشی به مناسبت بزرگداشت هفته معلم http://asna-alborz.ir/vdcc.eq0a2bqoila82.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)امروز مسابقه طناب کشی توسط کانون ورزشی زیست شناسی در دانشگاه فرهنگیان امیر کبیر به منظور بهبود وضعیت جسمانی دانشجو معلمان عزیز در هفته معلم برگزارگردید .این مسابقه با همراهی وهمکاری امور فرهنگی ، مسئولین دانشگاه و فرخی استاد تربیت بدنی در محوطه دانشگاه اجرا گردید .این مسابقه با ۷ گروه ۷ نفره برگزار و در آخر گروه زیست شناسی (G) پیروز شدند . ]]> دانشگاه فرهنگیان Sun, 04 May 2014 19:53:18 GMT http://asna-alborz.ir/vdcc.eq0a2bqoila82.html جشن روز دانشجو http://asna-alborz.ir/vdcg.t9trak9wtpr4a.html به گزارش شبکه خبردانشجویان البرز(اسنا) عصر امروز همایش دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه پردیس امیرکبیر فرهنگیان برگزار شد.خدایار با توجه به تاریخچه شکل گیری جنبش دانشجویی در ایران به زمان اولیه شکل گیری آن از سال ۱۳۱۳ تا ۱۳۳۲ اشاره کرد و گفت:در سال ۱۳۳۲ جنبش دانشجویی پا می گیرد و از شهریور ۳۲ تظاهرات گسترده ای که مصادف با محرم بوده شکل می گیرد.وی افزود:با بازگشایی دانشگاه ها در آن سال اوضاع تند تر می شود ودانشجویان با تعطیلی کلاسها اعتراض خود را به دولت کودتا اعلام می کنند.این استاد ادبیات دانشگاه ادامه داد:کار به جایی می رسد که در ۱۶ مرداد ۱۳۳۲ نیروهای حکومت پهلوی به عنوان اینکه دانشجویان در نظم دانشگاه اختلال ایجاد کردند وارد دانشگاه شدند که در نهایت منجر به شهادت سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران شد.خدایار در ادامه گفت:پس از این اتفاقات دولت کودتای زاهدی برقراری روابط با انگلیس را اعلام می کند و تنها یکروز بعد از غرق خون شدن دانشگاه نیکسون وارد ایران می شود و به دانشگاه تهران می رود.وی این طور ادامه داد که:همزمان با این جریانات یک جریان مذهبی توسط شهید مفتح-شهید بهشتی در دانشگاه شکل می گیرد تا باخون ایران این عزیزان انقلاب اسلامی به پیروزی می رسد.خدایار با اشاره به ویژگی های دانشجو از دید رهبری از جمله این ویژگی ها را آرمان خواه بودن دانشجو دانست و در توضیح آن گفت: یعنی اینکه با کم ترین امکانات می توان بزرگترین موانع را از سر راه برداشت.وی افزود:آرمان خواه بودن با مطالعه ،پژوهش و حساس بودن به مسائل کشور بدست می آید.این استاد دانشگاه با تاکید بر مسلط بودن بر علوم روز به دانشجویان توصیه کرد به زبان بیگانه ازجمله انگلیسی و فضای مجازی احاطه داشته باشند.خدایار توجه به معنویت را در کنار دانش بسیار مهم دانست و به این جمله معروف رهبری اشاره کرد که "تحصیل،تذهیب ، ورزش".وی داشتن بصیرت را ویژگی مهم دیگر برای دانشجو دانست و آن را در تمام عرصه ها پراهمیت دانست.در ادامه برنامه های از جمله نمایش رادیویی و شعرخوانی طنز نیز اجرا شد.ازحاشیه های این برنامه تقدیراز دانشجویانی بود که در مسابقات(کتاب خوانی،طناب زنی وطناب کشی هفته ی تربیت بدنی) حائز رتبه شده بودندکه توسط زمزم ریاست دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند. ]]> دانشگاه فرهنگیان Sun, 08 Dec 2013 15:48:25 GMT http://asna-alborz.ir/vdcg.t9trak9wtpr4a.html برگزاری کارگاه آموزشی مقاله نویسی در دانشگاه فرهنگیان http://asna-alborz.ir/vdci.va5ct1a3qbc2t.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقاء سطح دانش دانشجو معلمان در زمینه ی مقاله نویسی تصمیم به برگزاری کارگاه های آموزشی گرفته است .کارگاه آموزشی مقاله نویسی به صورت چند دوره ی آموزشی با حضور استاد سادین (دانشجوی دکترای مدیریت برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران ) به صورت رایگان در دانشگاه برگزار می گردد ؛ که اولین جلسه آموزشی از کارگاه مقاله نویسی در پنج شنبه ۲۵/۰۲/۹۳ با حضور دانشجویان علوم تربیتی به پایان رسید .در این کارگاه چارچوب های لازم برای نوشتن یک مقاله ی خوب ( عنوان ، چکیده ، مقدمه و...) بیان و هریک را به صورت مفصل توضیح دادند ؛ همچنین در این کارگاه کار با نرم افزار spss (نرم افزارتحلیل آماری جهت آزمون فرضیه های آماری) که لازمه ی یک مقاله ی معتبر است توسط استادمربوطه آموزش داده شد.و با همکاری وهماهنگی خانم عظیمی (کارشناس امورفرهنگی پردیس) به دانشجویان حاضر در این جلسات آموزشی گواهی صادر می گردد. ]]> دانشگاه فرهنگیان Fri, 16 May 2014 13:19:12 GMT http://asna-alborz.ir/vdci.va5ct1a3qbc2t.html نقش آموزش مجازی در کاهش هزینه های آموزش از دیدگاه مدرسین و کارکنان دانشگاه فرهنگیان پردیس امیرکبیر کرج (مطالعه کیفی) http://asna-alborz.ir/vdci.za5ct1ap3bc2t.html به گزارش خبر دانشجویان البرز(ا سنا): نقش آموزش مجازی در کاهش هزینه های آموزش از دیدگاه مدرسین و کارکنان دانشگاه فرهنگیان پردیس امیرکبیر کرج (مطالعه کیفی) طرح مساله: آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای مصرف کننده جامعه همه ساله بخش اعضمی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد، بنابراین شناسایی راههایی که بتواند موجب کاهش هزینه های هنگفت این بخش گردد شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت. هدف مطالعه: این مطالعه با هدف بررسی نقش آموزش مجازی در کاهش هزینه های آموزش از دیدگاه مدرسین و کارکنان پردیس امیرکبیر دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت. روش مطالعه:مطالعه ی حاضر از نوع مطالعات کیفی میباشد. داده ها با استفاده از روش مصاحبه جمع آوری و با روش تحلیل محتوا مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: استقرار نظام آموزش مجازی می تواند منجر به کاهش هزینه های آموزش در ابعاد گوناگون شود. نتیجه گیری: با سرمایه گذاری اولیه به منظور پیاده سازی آموزش مجازی می توان در میان مدت و بلندمدت، هزینه های آموزش و پرورش را کاهش داد. مقدمه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی موجود در هر جامعه ای همواره حجم زیادی از بودجه ی سالانه ی هر کشور را به خود اختصاص می دهد. با توجه به مصرف کننده بودن این نهاد اجتماعی و ابعاد وسیع آن کاهش هزینه های آن در عین حفظ و افزایش کارایی و اثربخشی همواره یکی از چالش ها و دغدغه های مسئولین بوده است. با توجه به نقش بنیادی آموزش و پرورش در تأثیرگذاری‌ بر اراده‌ها و تغییر رفتارهای فردی و جمعی در جامعه از طریق‌ کارکردهای جامعه‌پذیری و هویت‌آفرینی، انتقال فرهنگی‌ و فرهنگ‌سازی، فرهنگ‌پذیری، پرورش سیاسی و ایجاد خودباوری‌ ، رویکردهای اصلی اصلاح الگوی مصرف در حوزه‌ آموزش و پرورش عبارتند از:۱-رویکرد ترجیح مصرف کالاهای‌ داخلی بر کالاهای خارجی.۲-رویکرد مصرف درست و بهینه‌ در مقابل اسراف و زیاده‌روی. آموزش و پرورش در هر دو بعد، رسالت فرهنگ‌سازی و مدیریت فرهنگ مصرف جامعه با استفاده از ظرفیت‌ها و ساز و کارهای خویش را بر عهده دارد. (بقائی و قهرمانی فرد،۱۳۸۸) مجموعه آموزش و پرورش متولی فرهنگ جامعه است و هر حرکت فرهنگی که می خواهد در جامعه شکل گیرد چنانچه از این مسیر اقدام شود نتیجه بخش خواهد بود. برای اینکه کشور بسوی توسعه حرکت کند، باید بسیاری از مسایل اقتصادی را از زاویه فرهنگی نگریست. زمانی می‌توانیم به توسعه پایدار برسیم که روند تولید و مصرف در کشورمان را به بهترین شکل ممکن هدایت، نظارت و مدیریت کنیم. در مهندسی فرهنگی باید این مسأله را به درستی تشریح و تبیین کنیم که جامعه درعین حالی که باید در رفاه باشد، در همان حال تفکر و نگرش تولیدی هم داشته باشد .(عباسی کیا،۱۳۸۹) یکی از راههای تحقق این امر در شرایط فعلی می تواند روی آوردن به اقتصاد مقاومتی باشد . اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم ها علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده می باشد، در شرایطی که صادرات و واردات هیچ کدام برای آن کشور مجاز نمی باشد. طبق نظر دولت مردان ایرانی در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها وعبور از سختی ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است. جمهوری اسلامی در حوزه های اقتصادی با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه ی عمل وتجارب بشری مشابه واقعی نداشته است. یکی از این مفاهیم "اقتصاد مقاومتی" است. حوزه ی موضوعی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طرح گردیده بسیار گسترده است. بر این اساس در تبیین حوزه اقتصاد مقاومتی ابتدا نیاز است ابعاد موضوع شناسایی و موضوعات مختلف به لحاظ اهمیت طبقه بندی شوند. اقتصاد مقاومتی نباید به مقاومت اقتصادی تلقین شود این رویکرد آغاز یک انحراف در بحث گفتمان سازی است و علت حاکم شدن چنین رویکردی در ذهن این دسته از گویندگان و نویسندگان شرایط اقتصادی کشور در این دوره است، علت موثر بودن یک اصطلاح جدید این است که مقید به شرایط خلق و ابداع آن نباشد. با عنایت به سخنان مقام رهبری "اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که با توجه به همه ی قوت ها و ضعف های داخلی و خارجی و تهدیدها و فرصت های بیرونی سناریو سازی می کند و برای هر شرایطی برنامه ای دارد، اگر این گونه نگاه کنیم دیگر نمی گوییم طول عمر اقتصاد مقاومتی ۶ ماه یا ۱ سال است، یعنی تا زمانی که تحریم ها تمام شود. (حسین زاده بحرینی،۱۳۹۲) خلاء اساسی که در بررسی فعالیت مدارس وجود دارد، این است که مدرسه را تنها مجری سیاست ها و برنامه های دولت ندانیم، بلکه آن را واحد برنامه ریزی تصمیم گیری و مدیریت بدانیم. (شلماتی،۱۳۹۱) یکی دیگر ازعواملی که در شرایط تهدیدات خارجی وتحریم ها اقتصاد آموزش وپرورش را تحت تأثیر می گذارد،ویژگی اقتصادی کشور است.با توجه به ویژگی اقتصاد ایران وباتوجه به این که منبع اصلی درآمد دولت فروش حاصل از نفت است،بالطبع وزارت خانه آموزش وپرورش تمایل به استقلال از جامعه دارد.چون در شرایطی که درآمد حاصل از نفت مستقیما عاید دولت می شود،دولت از نیروهای تولیدی وطبقات اجتماعی کشورمستقل و به در آمد نفت وابسته می شود. در چنین شرایطی به دلیل وابستگی آموزش و پرورش کشور به بودجه ی دولتی و نفت ، خود را جدای از جامعه احساس خواهد کردبه دلیل ضعف در رقابت سطح کارایی آن نیزپایین خواهد آمد.آنچه در حال حاضر برای توسعه ی مشارکت در آموزش و پرورش به منظور توسعه نهادی وجود دارد این است که علاوه بر کاهش هزینه ها در آموزش و پرورش نیازمند بسط قابلیت های فردی در ذینفعان آموزشی است. (شلماتی،۱۳۹۱) یکی از راهکارهای کاهش هزینه در آموزش و پرورش می تواند تغییر رویه های موجود و روی آوردن به شیوه های جدید باشد که آموزش مجازی یکی از آنهاست. آموزش مجازی یک هم افزایی جدید در میان افراد و ابزارهای فناوری اطلاعاتی آنان فراهم کرده است . همچنین مرزهای زمان ، مکان و مرزهای سازمانی را در نوردیده است . به کارگیری فناوری اطلاعات در سیستم های آموزش ضمن خدمت از مهمترین چالشها، درعرصه آموزش منابع انسانی و یادگیرنده مادام العمر و سازمانهای آموزش در عصر آتی خواهد بود توسعه و استفاده از فناوریهای ارتباطی در سیستمهای آموزشی ، سازه ای برای تغییر در آموزش هستند که سبب تسهیل ارائه و دریافت برنامه های آموزشی در فواصل مکانی شده اند .فناوریهای جدید نوع نیازهای مردم و سازمانها را تغییر می دهند . پیشرفت در فناوریهایی همچون رایانه ها و روبوتها راههایی جدید را برای ایجاد و افزایش روشهای نوین تدریس پیش روی آموزشگران گشوده است . این تغییرات فناوری بر آموزش به ویژه آموزش ضمن خدمت اثرات چشمگیری داشته است. (زمانی و مقدسی،۱۳۷۷) بنابراین در این مطاله به شیوه ی کیفی به بررسی نقش آموزش مجازی در کاهش هزینه های آموزش پرداخته شده است. مواد و روشها پژوهش حاضر از نوع مطالعات کیفی از نوع تحلیل محتوا می باشد؛ تحلیل محتوای کیفی شیوه ای مناسب برای به دست آوردن نتایج معتبر و پایا، از داده های متنی به منظور ایجاد دانش، ایده ای جدید، ارائه ی حقایق و راهنمای عملی ، برای عملکرد است. هدف از این شیوه فشرده کردن، توصیف وسیع یک پدیده می باشد. معمولاً هدف این مفاهیم یا طبقات ساخت یک مدل، سیستم مفهومی، نقشه ی مفهومی یا طبقات است. ( محمودی شن و همکاران،۱۳۸۸) جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی کارکنان و اساتید پردیس امیرکبیر فرهنگیان کرج بوده که از آن میان نمونه ها به شیوه ی دردسترس برگزیده شدند. شرکت کنندگان در مصاحبه پس از آگاهی از اهداف پژوهش با اخذ رضایت در مطالعه شرکت نمودند. داده ها با استفاده از مصاحبه ی بدون ساختار با پرسش این سوال که " آموزش مجازی چگونه می تواند در کاهش هزینه های آموزش و پرورش موثر افتد؟" آغاز و با توجه به پاسخ شرکت کنندگان ادامه پیدا می کرد. پاسخ ها ضبط و سپس عینا بر روی کاغذ پیاده می شد و سپس پاسخ ها کد گذاری شده و موارد مربوطه با توجه به حیطه ی معنایی در طبقات جای می گرفت. مصاحبه ها تا آنجا ادامه یافت که اشباع اطلاعاتی حاص شد یعنی دیگر داده ی جدیدی به دست نیامد.در نهایت تعداد ۱۸ مصاحبه انجام و مدت زمان مصاحبه ها از ۱۵ تا ۳۵ دقیقه متغیر بود. یافته ها در این مطالعه از میان ۱۸ مصاحبه انجام شده ۱۱ نفر از مصاحبه شوندگان از میان اساتید و ۷ نفر کارکنان اداری دانشگاه بودند. یافته های حاصل از مصاحبه ها در جدول ۱ طبقه بندی شد. جدول۱: نقش آموزش مجازی در کاهش هزینه های آموزش کاهش هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان آموزشی، اداری و اجرایی کاهش هزینه های مربوط به تکرار پایه، بازماندگی از تحصیل و تجدید دوره کاهش هزینه های مربوط به نگهداری ساختمان موسسات آموزشی کاهش هزینه های مربوط به تهیه ملزومات اداری و تجهیزات موسسات آموزشی مانند میز و نیمکت، تخته و... کاهش هزینه های مربوط به تهیه و تولید و انتشار مواد آموزشی کاهش هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب کارکنان موسسات ، یاددهندگان، یادگیرندگان و... کاهش هزینه های مربوط به زمان کاهش هزینه های مربوط به ارزشیابی (انواع ارزشیابی از کارکنان و یاد دهندگان و یادگیرندگان) کاهش هزینه های مربوط به کیفیت بحث و نتیجه گیری همانگونه که در یافته ها مشاهده شد، به اعتقاد شرکت کنندگان در این مطالعه استقرار نظام آموزش مجازی می تواند منجر به کاهش هزینه های آموزش و پرورش شود. از دیرباز این موضوع مطرح بوده که از مشکلات آموزش های سنتی مسئله عدم امکان سنجش میزان بازگشت سرمایه است، لیکن آموزش های مجازی ماهیتاً نسبت به آموزش های سنتی بیشتر قابل اندازه گیری است و ابزارهای مختلف اندازه گیری جهت سنجش میزان انتقال دانش از این طریق طراحی شده است. از جمله این ابزارها می توان به نرم افزارهای ویژه سنجش و اندازه گیری اشاره کرد . در نتیجه اخیراً برخی از استفاده کنندگان از آموزش های مجازی نتایج کمی و قابل اندازه گیری در نتیجه بکارگیری آموزش مجازی گزارش کرده اند؛ شرکت برندان ۴۰ درصد کاهش هزینه را بدون کاهش اثربخشی گزارش کرده است. شرکت سیسکو صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری را در صرف هزینه از طریق جایگزینی و بکارگیری آموزش های مجازی اشاره کرده است. خطوط هواپیمایی ایالت متحده با کاهش ۶۰ درصد در زمان آموزش توانسته است ۹ میلیون دلار در پرداخت هزینه های هتل و سایر هزینه ها صرفه جویی نماید و شرکت کامپیوتری اپل کاهش ۸۳ درصدی هزینه را در بکارگیری یک دوره آموزش مجازی، نسبت به آموزش های سنتی گزارش کرده است. (رشیدی و اصیلی،۱۳۸۱) همانطور که پژوهش ها نشان دادند، بی تردید شناسایی ابعاد و طراحی آموزش مجازی برای بکارگیری آن در نظام آموزش ، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای روزافزون آموزشی منجر به کاهش هزینه ها ، افزایش اثربخشی و کیفیت آموزش و یادگیری میگردد( مارتینز ، ۱۹۹۷) کاهش هزینه های آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین سازمانها و نهادهای مصرف کننده ی بودجه می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های دولتی داشته باشد اما آنچه که در این بی تردید حائز اهمیت و قابل تأمل است آنست که پیاده سازی و استقرار نظام آموزش مجازی در ابتدای امر نیازمن سرمایه گذاری در جهت تامین زیرساخت ها و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری است اما آنچه نباید فراموش شود آنست که صرف بودجه در این بخش صرف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که در میان مدت و بلندمدت منجر به کاهش هزینه ها در عین حفظ کارایی و اثربخشی خواهد شد. سپاسگزاری: با تشکر از ریاست و حراست پردیس امیرکبیر کرج دانشگاه فرهنگیان. ]]> دانشگاه فرهنگیان Sun, 08 Dec 2013 09:52:41 GMT http://asna-alborz.ir/vdci.za5ct1ap3bc2t.html ثبت نام اعتکاف دانشجویی http://asna-alborz.ir/vdcd.90o2yt0nsa26y.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه ها در ماه رجب امسال مراسم اعتکاف برگزار می کند.زمان برگزاری برنامه اعتکاف ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در مسجد النبی اکرم واقع در عظیمیه – میدان بعثت است .هزینه آن ۱۵۰۰۰ هزار تومان می باشد .زمان ثبت نام برای اعتکاف در دانشگاه فرهنگیان از تاریخ ۱۴/۰۲ تا ۱۶/۰۲ توسط معاونت زنان و خانواده ( دبیری زیست ) صورت می پذیرد.علاقمندان به دلیل کمبود ظرفیت هرچه سریعتر ثبت نام نمایند.« به امید روزی که همه با اعمالمان بتوانیم زمینه ساز ظهور حجت باشیم »                                                                                                              من الله التوفیق ]]> دانشگاه فرهنگیان Sun, 04 May 2014 19:52:42 GMT http://asna-alborz.ir/vdcd.90o2yt0nsa26y.html مسابقه ی دو سرعت http://asna-alborz.ir/vdch.vnkt23n6kftd2.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)  مسابقه ی دو سرعت به همت کانون ورزشی زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود.یکی از مهمترین دلایل ترتیب دادن چنین برنامه های به منظور تشویق دانشجویان برای شرکت در ورزش های گروهی  است.لازم به ذکر است این مسابقه در تاریخ ۱۸/۱۲/۹۲در دانشگاه فرهنگیان  برگزار می گردد. ]]> دانشگاه فرهنگیان Sat, 01 Mar 2014 19:04:48 GMT http://asna-alborz.ir/vdch.vnkt23n6kftd2.html