پایگاه خبری اسنانیوز - پربيننده ترين عناوين داخلی :: نسخه کامل http://asna-alborz.ir/inter news Thu, 27 Jul 2017 17:21:13 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://asna-alborz.ir/skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری اسنانیوز http://asna-alborz.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری اسنانیوز آزاد است. Thu, 27 Jul 2017 17:21:13 GMT داخلی 60 گزارش تصویری تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سفارت فرانسه در اعتراض به اقدام هتاکانه علیه رسول‌الله(ص) http://asna-alborz.ir/vglf.vdtiw6d1tpyaiwwg,..html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، فاجعه هتک حرمت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر رأفت حضرت محمد مصطفی(ص) در روزهای اخیر، دل یک و نیم میلیارد مسلمان اعم از شیعه و سنی در کشورهای مختلف دنیا را جریحه دار کرد، در همین راستا دیروز تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه های تهران ، قم و البرز در مقابل سفارت فرانسه در تهران برگزار شد. ]]> داخلی Tue, 20 Jan 2015 09:20:07 GMT http://asna-alborz.ir/vglf.vdtiw6d1tpyaiwwg,..html طرح خودکفایی بنزین متوقف شد/ فرش قرمز برای بنزین‌های وارداتی http://asna-alborz.ir/vdcc.xqea2bqoela82.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)؛ با وجود اعمال سیاست‌های مختلف قیمتی و غیر قیمتی از سوی دولت تدبیر و امید همچون ابطال بیش از ۶ میلیون قطعه کارت هوشمند سوخت، افزایش قیمت بنزین برای دومین سال متوالی و مخالفت با تخصیص سهمیه‌های ویژه بنزین، اما متوسط مصرف بنزین ایران به جای کاهش در سه ماهه نخست سال جاری با افزایش بیش از چهار درصدی همراه شده است.آمارهای منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال جاری متوسط مصرف بنزین ایران با رشدی بیش از ۴.۲ درصدی تا مرز ۷۲ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.بر این اساس در حالی متوسط مصرف بنزین در سه ماهه نخست سال گذشته حدود ۶۹.۴ میلیون لیتر در روز بوده که در بهار سال جاری متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی به حدود ۷۲ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.رمزگشایی از آخرین وضعیت بنزینی در ایران نشان می‌دهد که با وجود آزادسازی قیمت‌ها به لیتری ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان اما تعیین ضرب الاجل برای مصرف سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی از سوی دولت تا پایان شهریور ماه سال جاری، موج جدید افزایش مصرف این محصول پرطرفدار پالایشگاه‌های نفت را کلید زده است.به عبارت دیگر، در حالی در سه ماهه نخست سال جاری مصرف گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع متاثر از افزایش تولید و عرضه گاز به مشترکان صنعتی و نیروگاهی با کاهش و سقوط مصرف روبرو بوده که مصرف بنزین رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است.هیات دولت مصوبه‌ای را اواسط خرداد ماه سال جاری به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ کرده است که مطابق با این مصوبه پر سر و صدای بنزینی باید مردم حداکثر تا پایان شهریور ماه سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت را مصرف کنند.در همین حال همزمان با ابلاغ این مصوبه، سید ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به ذخیره بالای بنزین ٧٠٠ تومانی موجود در کارت‌های سوخت، گفته بود: براساس آخرین آمار در روز یکم خرداد ماه دو میلیارد و یکصد میلیون لیتر بنزین ٧٠٠ تومانی در کارت سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها وجود داشته است که هموطنان فرصت دارند تا پایان شهریور ماه امسال از آن بهره مند شوند.از این رو مردم برای آنکه بتوانند از حداکثر سهمیه ذخیره شده بنزین ۷۰۰ تومانی خود تا پایان شهریور ماه استفاده کنند، باید به طور متوسط روزانه ۱۷.۵ تا ۱۸ میلیون لیتر بنزین ۷۰۰ تومان خریداری و مصرف کنند.فرش قرمز برای بنزین‌های وارداتی هم اکنون پیشرفت اجرایی مهمترین طرح‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین ایران از پیشرفت لاک پشتی برخوردار هستند به طوری‌که طرح توسعه، بهینه سازی و بنزین سازی پالایشگاه‌های نفت آبادان، اصفهان و بندرعباس و طرح احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تاخیری بیش از دو سال هنوز در مدار بهره برداری قرار نگرفته اند.سال گذشته حجم واردات بنزین ایران به استناد گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به طور متوسط روزانه ۴.۵ تا ۵ میلیون لیتر بوده است و پیش بینی می شود با بهره برداری از طرح‌های جدید بنزین سازی، پالایشگاهی و اعمال سیاست‌های متعدد قیمتی و غیر قیمتی همچون آزادسازی قیمت‌ها و ابطال کارت‌های سوخت در سال جاری با توقف واردات جشن خودکفایی از واردات بنزین برگزار شود.این در حالی است که به نظر می رسد در سال‌جاری نمی توان به طور کامل بر افزایش ظرفیت تولید بنزین با بهره برداری از طرح‌های جدید پالایشگاهی حساب کرد و از طرف دیگر با اجرای سیاست‌های ضرب الاجلی و شتاب زده عملا دولت تدبیر و امید اقدامی به منظور فرهنگ سازی به منظور مدیریت در مصرف بنزین انجام نمی دهد.هم اکنون به دلیل تعیین ضرب الجل برای مصرف بنزین‌های ۷۰۰ تومانی برای اتمام سهمیه موجود در کارت‌ها از یک سو و تعیین سهمیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتری برای بنزین ۱۰۰۰ تومانی از سوی دیگر، مردم از تمامی تاکتیک‌های مرسوم برای مصرف سهمیه ها استفاده می‌کنند و عملا امکان مدیریت مصرف وجود ندارد.با ادامه این سیاست‌ها حتی در صورت عرضه تک نرخی بنزین از نیمه دوم سال جاری با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان برای بنزین معمولی و بنزین سوپر، به نظر می رسد متوسط مصرف این فرآورده نفتی نه تنها کاهش نیابد بلکه با القای فرهنگ «مصرف کنید، در غیر این صورت می‌سوزد» خودروسواران کماکان نسبت به مصرف و اتلاف سهمیه های بنزین خود اقدام کنند.در این بین وضعیت قیمت گذاری سی. ان. جی هم در هاله ای از ابهام قرار دارد و دولت تنها برای کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت این حامل انرژی به صورت موقت و تا شهریور ماه سال جاری موافقت کرده است و سیاست‌های قیمت گذاری سی. ان. جی برای نیمه دوم سال جاری در هاله از ابهام قرار دارد.منبع: مهر ]]> داخلی Wed, 24 Jun 2015 11:45:39 GMT http://asna-alborz.ir/vdcc.xqea2bqoela82.html تصاویر::دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش با فرمانده کل قوا http://asna-alborz.ir/vdcc.1qea2bqpmla82.html ]]> داخلی Sun, 19 Apr 2015 09:22:48 GMT http://asna-alborz.ir/vdcc.1qea2bqpmla82.html بیست و پنجمین جلسه محاکمه یک آقازاده! http://asna-alborz.ir/vdcb.0bsurhbz5iupr.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، بیست و پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی دقایقی پیش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.بر اساس اظهارات وکیل مهدی هاشمی دفاعیات همچنان ادامه دارد و دادگاه به زودی به پایان می‌رسد. ]]> داخلی Sat, 03 Jan 2015 07:58:46 GMT http://asna-alborz.ir/vdcb.0bsurhbz5iupr.html دولت‌های هفتم و هشتم، سردمدار واردات؛ دولت‌های پنجم و ششم، طلایه‌دار رشد نقدینگی http://asna-alborz.ir/vdce.n8pbjh8ox9bij.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)؛ مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در گزارشی تحت عنوان "مقایسه آماری واردات و نقدینگی در سه دولت قبل" نسبت به اظهارات رسانه ای در خصوص آمار واردات و نقدینگی واکنش نشان داد و به مقایسه آماری سه دولت گذشته در این دو شاخص پرداخت. در این گزارش آمده است:ارائه آمار صحیح به مردم در سطح جامعه و شفافیت اطلاعاتی سبب می شود تا مردم بتوانند تصمیم گیری های آگاهانه ای داشته باشند. با این حال، بعضا آمارهایی از جانب مسئولین در سخنرانی ها ارائه می شود که سبب مقایسه های نادرست شده و صداقت مسئولین را زیر سوال می برد و باعث می گردد تا مردم این رفتار مسئولین را ناشی از حب و بغض های سیاسی برداشت کنند. برای مثال آقای رئیس جمهور در نشست خبری خود با رسانه ها در ۲۳ خرداد ماه میزان واردات در دولت های نهم و دهم را ۷۲۰ میلیارد دلار بیان کردند که بررسی منابع آماری بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که این آمار خلاف واقع و با در نظر گرفتن هزينه هايي بوده که در هيچ سالي به عنوان آمار واردات در منابع آماري معتبر کشور درج نشده است. همچنین آقای هاشمی رفسنجانی در یک سخنرانی که در سایت رسمی ایشان منتشر شد در مورد نقدینگی دولت های نهم و دهم بیان کردند: "هرچه اسکناس می خواستند چاپ کردند. اصلا وقتی که دولت را تحویل گرفتند کمتر از صد هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. وقتی که تحویل دادند بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی بود. نقدینگی خودش یک عامل خطرناک و ویروسی است که در جامعه ما افتاده." البته آمار ارائه شده توسط ایشان صحیح است اما القای اینکه در یک دولت نقدینگی از لحاظ نسبی بیش از سایر دولت ها ایجاد شده است کاملا اشتباه بوده و آمار نقدینگی که توسط بانک مرکزی ارائه شده است نشان می دهد که دولت ها در خلق نقدینگی تفاوت زیادی با هم نداشته اند.در این گزارش آمار دو متغیر واردات و نقدینگی در سه دولت قبل مبتنی بر منابع معتبر آماری کشور مقایسه شده است؛ نتایج این گزارش نشان می دهد که بیشترین درصد واردات در دولت های هفتم و هشتم بوده است. همچنین بیشترین درصد رشد نقدینگی نیز در دولت های پنجم و ششم و پس از آن دولت های هفتم و هشتم بوده و دولت های نهم و دهم بر خلاف تصور عمومی کمترین درصد رشد نقدینگی را نسبت به دو دولت دیگر داشته اند.در ادامه به بررسی آمار واردات و نقدینگی در دولت های گذشته پرداخته می شود:وارداتپیش از مقایسه دولت ها در واردات، لازم به ذکر است که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد واردات که در سایت سری های زمانی بانک مرکزی و همچنین سایت اتاق بازرگانی منعکس شده است، میزان واردات در دولت های نهم و دهم از ابتدای سال ۸۵ تا انتهای سال ۹۲ (در تمامی مقایسه های این گزارش، وضعیت هر دولت از ابتدای سال بعد از تصدی دولت تا انتهای سال واگذاری دولت بررسی شده است) برابر ۴۳۰ میلیارد دلار بوده که تقریبا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار با آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور طبق منابع معتبر آماری کشور تفاوت دارد! رئيس گمرک در مورد آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور و تفاوت آن با آمار رسمي بيان کرد که اين تفاوت به دليل لحاظ کردن واردات قاچاق، خدمات و ساير هزينه هاي مترتب بر واردات بوده است؛ در پاسخ به اين اظهار نظر بايد گفت که چنين هزينه هايي در ساير سالها نيز وجود داشته است و لذا اگر بنا به مقايسه واقع بینانه و بدون سیاسی کاری باشد، بايد آمار اين هزينه ها در ساير سال ها نيز ارائه شود. بنابراین از آنجا که در هیچ سالی این هزینه ها به عنوان هزینه های واردات در منابع آماری معتبر ارائه نشده است، نمی‌توان از آن به عنوان آمار رسمی واردات یاد کرد. با اين حال، در ادامه جهت مقایسه واردات در سه دولت گذشته از آمار رسمی بانک مرکزی و اتاق بازرگانی در اين زمينه استفاده شده است که به شرح زیر می باشد: هر چند مقدار عددی واردات در دولت های نهم و دهم نسبت به دو دولت دیگر افزایش یافته است اما مقدار عددی واردات، شاخص خوبی برای مقایسه دولت ها با هم نیست و آنچه در گزارشات معتبر به عنوان شاخص مقایسه مورد استفاده قرار می‌گیرد، میزان رشد واردات به درصد است. بر این اساس، میانگین هندسی رشد واردات در سه دولت گذشته برای دولت های پنجم و ششم برابر ۱.۳ درصد، در دولت های هفتم و هشتم ۱۳.۵ درصد و در دولت های نهم و دهم ۲.۹ درصد بوده است. این آمار در نمودار زیر مشاهده می شود: همچنین اگر آمار واردات انتهای آخرین سال هر دولت را نسبت به آمار ابتدای اولین سال هر دولت محاسبه کنیم مشاهده می شود که در دولت های پنجم و ششم آمار واردات در سال ۷۶ نسبت به سال ۶۸ با ۱۰ درصد رشد مواجه بوده و از ۱۲.۸ میلیارد دلار در سال ۶۸ به ۱۴.۱ میلیارد دلار در سال ۷۶ رسیده است. همچنین در دولت های هفتم و هشتم، آمار واردات در سال ۸۴ نسبت به سال ۷۶ با ۱۷۶ درصد رشد مواجه شده و از ۱۴.۱ میلیارد دلار به ۳۹.۲ میلیارد دلار رسیده است. در دولت های نهم و دهم نیز آمار واردات در سال ۹۲ نسبت به سال ۸۴ با ۲۶ درصد رشد مواجه شده و از ۳۹.۲ میلیارد دلار به ۴۹.۵ میلیارد دلار رسیده است. این آمار نیز در نمودار زیر مشاهده می شود: بنابراین مشاهده می شود که واردات رشد سریع و بسیار بالای خود را در دولت های هفتم و هشتم داشته است و وابستگی بیش از پیش کشور به واردات در آن دوره اتفاق افتاده است.نقدینگیمکرر توسط مسئولین و کارشناسان و افراد مختلف در رسانه ها بیان شده که نقدینگی در دولت های نهم و دهم افزایش بسیاری نسبت به دولت های قبل از آن داشته است. با این حال بررسی آمار نقدینگی در دولت های گذشته نشان می دهد که درصد خلق نقدینگی تقریبا در همه دولت ها با هم برابر بوده و اتفاقا در دولت های نهم و دهم از دیگر دولت ها کمتر بوده است. جهت مقایسه نقدینگی در سه دولت گذشته، از آمار رسمی بانک مرکزی استفاده شده است که به شرح زیر می‌باشد: طبق این آمار میانگین هندسی رشد نقدینگی در دولت های پنجم و ششم ۲۷.۹ درصد، در دولت های هفتم و هشتم ۲۷.۲ درصد و در دولت های نهم و دهم ۲۶.۲ درصد بوده است. در نتیجه مشاهده می شود که میانگین رشد نقدینگی در همه دولت ها تقریبا با هم برابر بوده کمااینکه در دولت های نهم و دهم نیز رشد نقدینگی کمتر از سایر دولت ها بوده است. این آمار در نمودار زیر مشاهده می شود: همچنین اگر میزان رشد (چند برابر شدن) نقدینگی را در هر دولت طبق این آمار محاسبه کنیم، این شاخص در انتهای دولت های پنجم و ششم نسبت به ابتدای این دولت ۷.۱۶ برابر شده و نقدینگی از ۱.۸۸ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۶۸ به ۱۳.۴۳ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۷۶ رسیده است. این آمار در دولت های هفتم و هشتم ۶.۸۶ برابر شده است و از ۱۳.۴۳ هزار میلیارد تومان در انتهای سال ۷۶ به ۹۲.۱ هزار میلیارد تومان در انتهای سال ۸۴ رسیده است. در دولت های نهم و دهم نیز نقدینگی ۶.۴۵ برابر شده و از ۹۲.۱ هزار میلیارد تومان در انتهای سال ۸۴ به ۵۹۴ هزار میلیارد تومان در انتهای سال ۹۲ رسیده است. این آمار نیز در نمودار زیر قابل مشاهده است: بنابراین مشاهده می شود که بر خلاف تصور عمومی، دولت های نهم و دهم سهم کمتری از خلق نقدینگی در کشور نسبت به سایر دولت ها داشته است. منبع: خبرگزاری دانشجو ]]> داخلی Sun, 28 Jun 2015 09:15:40 GMT http://asna-alborz.ir/vdce.n8pbjh8ox9bij.html نامه‌ای که یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های برنامه پسابرجام آمریکا در ایران را منهدم می‌کند/ شروطی که تضمین اجرای برجام است http://asna-alborz.ir/vdch.mnqt23nkvftd2.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)؛ اول- مصوبات شورایعالی امنیت ملی در ایران معمولا در بالاترین سطح ممکن طبقه‌بندی می‌شود. نه اصل این مصوبات، نه جزئیات آن و نه حتی شماره آن، در بسیاری موارد نه به اطلاع مردم و نه حتی محرم‌ترین کارگزاران حاکمیت نمی‌رسد. با این حال دولت و بسیاری دیگر از بخش‌های دیگر نظام در ایران، شبانه‌روز، با مصوبات شورایعالی امنیت ملی زندگی می‌کنند و در کلیدی‌ترین و بغرنج‌ترین مسائل، این مصوبات است که گره‌های پیش پای نظام را باز می‌کند و کارها را به پیش می‌برد. شاید برای اولین بار در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی نه فقط یک مصوبه مهم شورایعالی امنیت ملی درباره یکی از حساس‌ترین مسائل کشور علنی می‌شود، بلکه فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدر آن مصوبه نیز تمام و کمال منتشر می‌شود. مهم‌ترین سوال اکنون این است که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی انتشار چنین متن مهمی را ضروری دانسته‌اند؟ قبل از هر چیز مهم‌ترین پیام این اتفاق مهم و تاریخی ـ که شاید پس از انقلاب اسلامی بی‌نظیر است ـ تصحیح یک اشتباه محاسباتی بسیار مهم است که نشانه‌های مهمی از شکل‌گیری آن در سیستم تصمیم‌سازی استراتژیک آمریکا درباره ایران آشکار شده بود. طرف آمریکایی پس از برجام به سمت این دیدگاه متمایل شده بود که موفق شده تحت فشار اجتماعی محاسبات ایران را در یک موضوع مهم مرتبط با امنیت ملی تغییر بدهد. به تعبیر صریح‌تر، آمریکایی‌ها مایل بودند از برجام اینگونه نتیجه‌گیری کنند که تصمیم‌گیرندگان اصلی ایران در حوزه‌های امنیت ملی ضعیف شده‌اند و نوعی انفعال و گسستگی حاکمیتی در ایران رخ داده و لذا می‌توان ایران را در حوزه‌های دیگر هم منفعل کرد. اولین و مهم‌ترین پیام این اتفاق این است که راس هرم تصمیم‌سازی استراتژیک در ایران کاملا قدرتمند، هوشمند و دارای ابتکار عمل است و هرگونه سوءتفاهمی در این باره که ایران ضعیف شده یا شیرازه کار از دست در رفته و راه برای تحمیلات بیشتر باز شده، صرفا یک اشتباه محاسباتی است که اگر آمریکا آن را مبنای تصمیمات خود قرار بدهد، با غافلگیری‌های مهمی مواجه خواهد شد.دوم- در گام دوم، این ابتکار عمل مهم، یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های برنامه پسابرجام آمریکا در ایران را منهدم می‌کند. آمریکا برای اینکه بتواند برجام را به زیرساخت براندازی در ایران بدل سازد بیش از هر چیز نیازمند آن است که انسجام درونی ملت ایران بویژه پیوندهای درونی نیروهای انقلابی را از میان برده و آنها را گرفتار سوءتفاهمات، منازعات داخلی و درگیری‌های درونی کند. این مساله اخیرا به نحو فزاینده‌ای موجب نگرانی شده بود که بر اثر برجام آنچه حقیقتا تخریب می‌شود نه زیرساخت برنامه هسته‌ای ایران، بلکه انسجام درونی جریان انقلابی به عنوان هسته سخت مقاوم در مقابل توطئه‌های آتی آمریکاست. فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی بی‌شک می‌تواند و باید یک مبنای اجماعی برای وحدت همه نیروهای انقلابی – که اکثریت ملت ایران را در بر می‌گیرد - و پایان دادن به کشمکش‌هایی باشد که تداوم آنها بزرگ‌ترین خدمت به راهبرد براندازانه آمریکا در دوران پس از توافق است.سوم- فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مجموعه ضوابط استراتژیکی را معین می‌کند که می‌تواند با کفایت و موفقیت برجام را از پازل آمریکا خارج کرده و به بخشی از برنامه راهبردی- مقاومتی ایران اسلامی بدل کند. این همان ماموریتی است که مجلس موظف به انجام آن بود ولی به دلایلی که دیگر ضرورتی به بحث درباره آن نیست، نتوانست آن را محقق کند. پیش از مجلس، دولت هم وظیفه داشت تفسیری قدرتمند از متن توافق ارائه کند که آن هم به دلیل دلبستگی فراوان برخی دوستان به متن توافق و تلاش برای توجیه همه بخش‌های آن به هر قیمت، میسر نشد. اکنون جمهوری اسلامی ایران یک سلسله شروط روشن و یک تفسیر قدرتمند از متن برجام در دست دارد که اولا اجرای موفق برجام و عمل طرف مقابل به تعهداتش را تضمین می‌کند، ثانیا حین اجرا، مجاری نفوذ تعبیه شده در برجام را مسدود می‌سازد و ثالثا تبعات نقض برجام از سوی هر یک از طرف‌های مقابل را شفاف می‌کند. بدون این فرمان تاریخی، اجرای برجام می‌توانست خسارت‌های متعددی را به کشور وارد کند بی‌آنکه کشور از تنها موهبت ادعایی آن یعنی کاهش واقعی تحریم‌ها بهره‌مند شده باشد. بنابراین مشروط‌سازی حقیقی توافق هسته‌ای که استراتژی نظام جمهوری اسلامی حین اجراست، اکنون به طور کامل رخ داده و ایران می‌تواند مطمئن باشد با این شروط، آمریکا قادر نخواهد بود برجام را بدل به زیرساخت انقلاب‌زدایی از ایران کرده یا آن را برای یک حمله فرجامین تضعیف کند (توجه به این نکته هم لازم است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این متن، به شروط مندرج در مصوبه شورایعالی امنیت ملی (که علنی نشده) و همچنین شروط درج‌شده در قانون مجلس اضافه شده نه اینکه جایگزین آنها شده باشد).چهارم- از حیث راهبردی، یکی از مهم‌ترین دلالت‌های اتفاق بسیار مهم روز چهارشنبه این است که از آمریکا می‌خواهد فراتر از توافق هسته‌ای، یک تصمیم استراتژیک درباره ایران بگیرد و معین کند که آیا همچنان می‌خواهد به استراتژی تحریم‌پایه خود علیه ایران (که هدف نهایی آن براندازی است) عمل کند یا اینکه آماده یک چرخش راهبردی در موضع خود درباره ایران است. این موضوعی فوق‌العاده مهم است. فرض طرف آمریکایی تا امروز این بوده که برجام نتیجه راهبرد ایجاد تغییر محاسباتی آن از سال ۸۹ تاکنون و تایید‌کننده آن و همچنین تقویت‌کننده آن در آینده خواهد بود. به تعبیر دقیق‌تر، آمریکایی‌ها برجام را به مثابه اولین و البته یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های استراتژی «فشار از بیرون- سازش در درون» در نظر گرفته و ابراز اطمینان می‌کردند که تداوم این استراتژی بزودی دستاوردهای دیگری نیز در سایر حوزه‌های مواجهه راهبردی ایران و غرب تولید خواهد کرد. فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمریکا را بر سر یک انتخاب استراتژیک قرار می‌دهد. این فرمان می‌گوید نه فقط استراتژی آمریکا تا اینجا موفق نبوده بلکه از این به بعد اگر آمریکا خواهان حفظ توافق است باید خاتمه استراتژی تحریم‌پایه خود را اعلام و از پیگیری آن در همه حوزه‌ها صرف نظر کند و الا ایران هرنوع تحریم جدید را به عنوان نقض برجام در نظر خواهد گرفت و نه فقط در حوزه‌های دیگر وارد تعامل با آمریکا نخواهد شد بلکه به تعامل نصفه و نیمه شکل گرفته در همین موضوع هسته‌ای هم خاتمه خواهد داد. این امر، از هوشمندی استراتژیک فوق‌العاده صاحب این فرمان حکایت می‌کند که به تغییرات تاکتیکی در رفتار دشمن و وعده‌های فریبکارانه آن اعتماد نکرده و شرط تداوم این مصالحه تاکتیکی را اتخاذ یک تصمیم استراتژیک از سوی طرف مقابل اعلام می‌کند.پنجم- مساله بعدی درباره فرمان منتشر‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که بخش‌های مختلف این فرمان به ما می‌گوید نه ۲ سال مذاکره هسته‌ای و نه توافق برآمده از آن، ارزیابی ایران را از ماهیت آمریکا تغییر نداده بلکه برعکس ایران را در این ارزیابی که آمریکا اساسا به مذاکرات و توافق هسته‌ای نیز – همانند بسیاری موضوعات دیگر- صرفا به عنوان ابزاری برای تشدید عداوت خود با ملت ایران نگاه می‌کند جازم‌تر کرده است. از این منظر، مطابق این فرمان، نتیجه راهبردی برجام و اولویت برنامه‌ریزی امنیت ملی در دوران پسابرجام نمی‌تواند براساس مفهومی به نام تعامل با آمریکا یا به تعبیر مندرج در گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام تلاش برای رسیدن به «تعریف‌های دوجانبه» درباره کم و کیف سایر موارد اختلاف با آمریکا باشد. معنی دیگر این سخن آن است که اگر کسانی در ایران به گونه‌ای سخن می‌گویند یا احیانا آدرس‌هایی به طرف غربی ارسال کرده‌اند که از آن بوی بدل شدن برجام به مدلی برای نشست و برخاست بیشتر و عمیق‌تر با آمریکا به مشام می‌رسد، همگان باید بدانند که این موضع رسمی نظام جمهوری اسلامی نیست و صرفا هوس‌های سیاسی کسانی است که از ابتدا هم این توافق را سکویی برای پرش به سمت عادی‌سازی روابط با آمریکا می‌دانستند نه ابزاری برای حل مشکلات مردم در حوزه مسائل اقتصادی و تحریم‌ها.ششم- شکل‌دهی به انتظارات دوران پسابرجام نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فرمان استراتژیک است. به انحطاط کشاندن اولویت‌های اجتماعی در دوران پسابرجام و متمرکز کردن افکار عمومی روی موضوعات انحرافی یا تولید آدرس‌های غلط درباره گام‌های بعدی، یک برنامه تدوین شده از سوی آمریکا و مذاکره شده با برخی طرف‌ها در داخل ایران است. این فرمان، گزینه‌های پیش روی سناریونویسان برای دوران پسابرجام را به یک سناریو یعنی ایجاد رونق اقتصادی با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی تقلیل می‌دهد و به صراحت روشن می‌کند که هر سناریوی دیگری از جمله موکول کردن تلاش برای باز کردن گره‌های معیشتی مردم به تعامل و سازش بیشتر با آمریکا به معنای خدعه با ملتی است که از برخی از مهم‌ترین حقوق خود صرف نظر کرده تا دولت را به مسیر حل مشکلات خود و نه پیگیری بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای هدایت کند.منبع:جهان ]]> داخلی Thu, 22 Oct 2015 08:21:19 GMT http://asna-alborz.ir/vdch.mnqt23nkvftd2.html ساخت روبات‌های حمل‌کننده تیربار و موشک/ساخت سلاح تک تیرانداز 23 میلی‌متری http://asna-alborz.ir/vdch.in-t23nxmftd2.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)؛  امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پایان جشنواره "جوان سرباز" که صبح امروز در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد خودکفایی روی روبات‌هایی کار می‌کند که با کنترل از راه دور می‌توانند حرکت کنند و تیربارها و موشک‌های ما را حمل کنند.فرمانده نیروی زمینی ارتش از ساخت یک سلاح تک تیرانداز ۲۳ میلی‌متری خبر داد که برای اولین بار در جهان ساخته می‌شود.وی افزود: ما در همه ارتش‌های جهان چنین سلاحی نداریم که ۲۳ میلی‌متر کالیبر داشته باشد.امیر سرتیپ پوردستان با یادآوری اینکه از ۴۸ هزار شهید ارتش، ۴۰ هزار نفر آن سربازان وظیفه بودند، اظهار داشت: یکی از محورهای دفاع مقدس سربازهای ما هستند که با ایثار خودشان رکن‌های دفاعی کشور را رقم می‌زنند.وی تصریح کرد: سربازان در سال‌های دفاع مقدس موجب شدند تا به پیروزی‌های شگرفی دست یابیم و امروز هم طراوت پادگان‌های ما از سربازان است.امیر پوردستان با بیان اینکه یکی از تدبیرات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری تکریم سربازان است، بیان داشت: همه تلاش‌های ما این است که سربازان ضمن تکریم به عنوان حلقه‌ای از حلقه‌های امنیتی و نظامی نیروهای مسلح به کار گیری شوند و در مرحله دوم از توانمندی‌های آنان استفاده کنیم.فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: در قسمت‌های فنی، مهندسی و تحقیقاتی هم از قابلیت‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم و از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هم خواسته‌ایم تا با همکاری یکدیگر موجبات کسب مهارت سربازان حین خدمت را فراهم کنیم تا بعد از خدمت بتوانند در هر کجای جامعه که هستند مفید واقع شوند.منبع: باشگاه خبرنگاران ]]> داخلی Mon, 09 Mar 2015 11:05:41 GMT http://asna-alborz.ir/vdch.in-t23nxmftd2.html ماهواره ملی فجر با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت http://asna-alborz.ir/vdcf.edviw6dxygiaw.html شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)،حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با صدور فرمانی، دستور پرتاب ماهواره ملی فجر توسط ماهواره بر سفیر فجر به فضا را صادر کرد. متن فرمان رئیس‌جمهور برای پرتاب ماهواره ملی فجر به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم با سلام و تحیت به پیشگاه پیامبر رحمت و درود بر منجی عالم بشریت، اجازه پرتاب ماهواره ملی فجر با ماهواره‌بر بومی سفیر فجر را صادر می‌کنم.علی برکت الله شایان ذکر است؛ در خجسته ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه ۱۴ بهمن روز فناوری فضایی، متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران به عنوان اولین سازنده ماهواره در کشور به حول و قوه الهی موفق شدند با شعار الله اکبر و با رمز "یا محمد رسول الله" چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام "فجر" به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دادند. به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان با تبریک این موفقیت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور و ملت شریف ایران گفت: طراحی و ساخت ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور می‌باشد و نشان دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصه فناوری‌های پیشرفته است. سردار دهقان پیرامون ماهواره‌بر سفیر فجر نیز اظهار داشت: ماهواره‌بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است، تثبیت توانمندی ماهواره‌برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن می‌باشد. وی ایجاد زیرساخت‌های مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره‌برها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندی‌های بومی در توسعه علوم و فناوری‌های فضایی و طراحی مأموریت‌های پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد. سردار دهقان در ادامه افزود: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده‌دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره‌برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه‌های زمینی بومی می‌باشد که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آن‌ها توسط متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.وزیر دفاع با قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخش‌های مختلف به ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در دهه فجر ذکر کرد و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در پایان گفت: به فضل الهی دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام است که ان شالله در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.منبع: باشگاه خبرنگاران ]]> داخلی Mon, 02 Feb 2015 15:53:33 GMT http://asna-alborz.ir/vdcf.edviw6dxygiaw.html مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران: حرم امام نباید بوی اشرافی‌گری بدهد http://asna-alborz.ir/vdcb.zb0urhbzgiupr.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)؛ حمیدرضا مقدم‌فر مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویژه‌برنامه شبکه دوم سیما به مناسبت گرامیداشت سالروز ۱۵ خرداد در سخنانی ضمن تشریح خصوصیات امام خمینی(ره) و نیز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ اظهار داشت: "کندی" رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا دکترینی را به شاه دیکته و انقلاب سفید را به‌عنوان نقطه فریب مردم مطرح کرد که مورد اعتراض امام خمینی(ره) و علما قرار گرفت.تسنیم؛حمیدرضا مقدم‌فر افزود: آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی مجلسی با حضور امام راحل در روز دوم فروردین سال ۴۲ مصادف با روز شهادت امام صادق(ع) در فیضیه برگزار کردند که این مجلس روز شهادت امام صادق(ع) به یک مجلس اعتراضی تبدیل شد که در نهایت شاهد حمله به مدرسه فیضیه و کشتار در این مدرسه بودیم.مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در ادامه به دستگیری امام خمینی(ره) پس از سخنرانی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ و ۲ روز پس از روز عاشورا اشاره کرد و گفت: پس از سخنرانی امام (ره) در روز عاشورا و نهیب ایشان به شاه و دستگاه استبدادی حکومت و نیز نهیب به رژیم صهیونیستی، بلافاصله و به صورت شبانه ایشان را دستگیر کردند که این مسئله موجب وقوع اعتراضات مردمی در قم، تهران، کاشان، تبریز، مشهد و بسیاری از شهرهای دیگر و تبدیل این جریان به یک قیام و نهضت شد، حال سؤال اینجاست که آیا در اینجا ماجرا تمام می‌شود؟ نقطه عطف چیست؟ آیا برای همیشه به عزای عمومی اکتفا کردن کافی است؟مقدم‌فر با بیان اینکه "در آن حادثه اعتراضی ۱۵ هزار نفر از مردم شهرهای ورامین، پیشوا، تهران و میدان قیام تهران شهید شدند"، روز ۱۵ خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: دلیل نقطه عطف بودن این است که اتفاقی که رخ داد، به مانیفست انقلاب تبدیل شد، درواقع مانیفست امام ۱۵ خرداد بود و دلیل آن نیز این است که در ۱۵ خرداد آنچه صورت گرفت، تصویری از انقلاب است.مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همان تصویر ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا امروز ادامه دارد، به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: شما اگر به فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب توجه کنید، می‌بینید ایشان یک دغدغه و احساس نگرانی را در قالب مسئله تحریف سخنان و شخصیت امام مطرح فرمودند.مقدم‌فر با بیان اینکه "نکته‌ای که رهبر انقلاب روز گذشته فرمودند، این بود که امام یک اصول، مبانی و بیناتی داشتند"، اضافه کرد: این اصول، مبانی و بیّنات از ۱۵ خرداد سال ۴۲ شروع شده و تا رحلت امام(ره) هیچ چیزی تغییر نکرده و آن اصول و مبانی سرجای خودش است، اما فقط باید آنها را خوب شناخت، البته مقام معظم رهبری نیز این مبانی را تا امروز بیان می‌کنند که معنی آن این است که چیزی تغییر نکرده است و این پایه‌ها استوار است و این جریان مانیفست انقلاب اسلامی است.وی با تأکید بر اینکه در قیام ۱۵ خرداد مردم با انگیزه‌های کاملاً الهی وارد صحنه شدند و نشان دادند که نگران اسلام هستند، گفت: امام(ره) در این برهه فرمودند که "علمای اسلام به داد اسلام برسید" و این یعنی فقط اسلام برای امام مهم بود، لذا می‌بینیم که دستجات عزاداری مردم در خیابان آمدند و در ماه محرم و دو روز پس از عاشورا این اتفاقات افتاده است و مردم تهران نیز در میدان خیام با دسته طیب حاج رضایی که معروف بود، این قیام را همراهی کردند البته مردم کفن‌پوش ورامین نیز با دستجات به خیابان‌ها آمدند که اینها نشان می‌دهد مردم انگیزه‌های دینی و الهی داشتند.مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه تأکید کرد: بستر قیام امام(ره) حرکت عاشورا و محرم است و می‌بینیم که دغدغه‌ها کاملاً دینی است و از طرفی رهبر قیام یک مرجع تقلید و یک فقیه است که بالاترین شخصیت دینی در زمانه خودش را دارد.مقدم‌فر اضافه کرد: شعارها و آرمان‌ها در این حرکت مخالفت با استبداد، استعمار، استکبار و رژیم صهیونیستی و رژیم شاه و مخالفت با استبداد حاکم است و نگاه کلی آن نیز مخالفت با وابستگی است.وی با بیان اینکه استقلال‌خواهی یکی از آرمان‌های امام بود که در شعارهای ایشان نیز دیده می‌شود، گفت: امام به شاه اعتراض می‌کرد و می‌گفت که "تو وابسته‌ای، چرا حرف گوش‌کن بیگانه هستی، تو حرف اسلام و قرآن را گوش کن". در طول تاریخ و حرکت‌های گذشته، مانند این روز نبوده است، زیرا در این روز امام مستقیماً شاه و رژیم را هدف قرار می‌دهند و می‌فرمایند که "شاه‌دوستی یعنی مخالفت با قرآن".مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه آرمان‌های امام(ره)، استقلال‌خواهی و مخالفت با استعمار، استکبار و نیز مخالفت با استبداد حکومتی بوده است، افزود: اسلام‌خواهی، قرآن‌خواهی، پیروی از روحانیت و نیز پیوند بین روحانیت و مردم از جمله مواردی است که ۱۵ خرداد را شکل داده است که در واقع این روز به یک مانیفست، مدل و الگو تبدیل شده است.مقدم‌فر با طرح این سؤال که چرا امام می‌فرمودند ۱۵ خرداد باید برای همیشه زنده باشد؟ افزود: دلیل این است که این مدل انقلاب اسلامی است، یعنی این نقطه آغازین است که امام(ره) ۱۵ سال رهبری نهضت را از این روز شروع می‌کنند و ۱۰ سال در عمر حیاتشان نیز بر آن حکومت می‌کنند.وی با بیان اینکه در سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌دیدیم ‌ایشان از باب تحریف امام(ره) نگرانی‌هایی داشتند، گفت: دیده شده است که خیلی‌ها در این ایام، البته بعضی از روی غفلت و برخی نیز از روی عناد و نیز دشمنان قسم‌خورده و تابلودار این نظام تلاش داشتند همواره امام(ره) را تحریف کنند، زیرا امام یک شخصیت تاریخی معمولی نبود، بلکه امام(ره) یک پیشوا بوده است و براساس فرمایش حضرت آقا، منظومه فکری امام(ره) یک مکتب سیاسی، اجتماعی، فکری و اندیشه‌ای است.مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه ضمن هشدار نسبت به تحریف اندیشه‌های امام(ره) برای نسل‌های آینده، گفت: اگر مکتب و اندیشه امام(ره) دچار تحریف شود، نسل‌های آینده به اندازه همین تحریف‌ها دچار انحراف می‌شوند و مسیر تغییر می‌کند، بنابراین خیلی باید مراقبت کرد و اینکه حضرت آقا فرموند مسئولان، شاگردان، اندیشمندان و همه مراقبت کنند، از باب همین تحریف است.مقدم‌فر در ادامه به مصادیق تحریف اندیشه‌‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان اینکه امام از همان ۱۵ خرداد سال ۴۲ با نظام سلطه مخالفت داشت، گفت: اگر کسی آمد و به عنوان خاطره‌گویی چیزی را القا کرد و گفت که "در جایی به امام گفته‌ام شما زودتر این مسئله را با آمریکا حل کنید، چون پس از شما معلوم نیست که چه اتفاقی می‌افتد"، این یک سخن است، اما آثاری دارد، البته مهم است که امام چه فرموده‌اند، چراکه ما در بیانات، سخنرانی‌ها، موضع‌گیری‌ها، پیام‌ها و دست‌نوشته‌های امام هیچ جا نداریم که ایشان ذره‌ای کوتاه آمده باشند بلکه ایشان رابطه با آمریکا را رابطه‌ گرگ و میش می‌دانستند و رابطه با آمریکا از دیدگاه امام(ره) این بود که ایشان می‌فرمودند یا آمریکا باید عوض شود و دست از خوی استکباری‌اش بردارد و یا خدایی ناکرده نظام استحاله شود، بنابراین اگر مطلبی به امام نسبت داده شود که سندی برای آن نیست، این تحریف است.مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با اشاره به شهرت امام خمینی در ساده‌زیستی و طرفداری ایشان از مظلومین و پابرهنگان یادآور شد: در این موارد دریایی از مطالب وجود دارد که باید خیلی مراقبت کرد، به خصوص برای نسل‌های آینده باید بیشتر مراقبت کنیم."وقتی که می‌خواهند در حسینیه جماران تعمیرات اساسی انجام دهند، امام(ره) مانع می‌شوند و می‌گویند که همین خوب است، زیرا اسراف است، حتی وقتی می‌گویند دیوارها را با گچ سفید کنیم، امام مخالفت می‌کنند و می‌گویند این خانه ما است. لذا باید مراقب باشیم. در ساختن حرم امام عظمت و شکوه لازم است و حتماً شأن امام این است که مانند حرم اولیای خدا که عظمت و شکوه دارد، حرم امام نیز همانطور باشد و دست کسانی که به فکر این موضوع هستند نیز درد نکند، اما باید مراقبت کرد که مسائلی که بوی اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی، اسراف و اینطور مسائل می‌دهد، با شأن امام سازگاری ندارد."مقدم‌فر تأکید کرد: ما، بچه‌های دبیرستانی، جوان‌ها و مهمانان خارجی را به جماران می‌بریم. ما امام را درک کرده‌ایم، اما جوان‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان امام را ندیده‌اند و در دوران امام نبودند، لذا وقتی این خانه و حسینیه جماران را به آنها نشان می‌دهیم و می‌گوییم که امام ما اینگونه بوده است و در این خانه محقر و در این حسینیه با مردم دیدار و این طور انقلاب و قیام را اداره می‌کردند و بعد آنها حرمی را ببینند که در آن تشریفات و تجملات است، این تناقض است و این چیزها بر روی نسل‌های آینده تأثیر می‌گذارد و نسل‌های آینده نباید دچار پارادوکس شوند و ببینند که این خانه امام و جماران است اما حرم جور دیگری است؛ نباید این اتفاق بیفتد.مقدم‌فر خاطرنشان کرد: اخیراً همایشی با مضمون اینکه چطور با اجتهاد امام را تفسیر و معنی کنیم، برگزار و بعضی‌ حرف‌ها در این همایش زده شد که حرف‌های خوبی نبود و باید از آن ترسید؛ مثل این جملات که ما با علم "هرمونوتیک" امام، جملات، زندگی و بیانات ایشان را تفسیر کنیم.وی با تأکید بر اینکه باید بترسیم از اینکه کسانی با علم هرمونوتیکی امام را به گونه‌ای تفسیر و تأویل کنند، اظهار داشت: امام بینات و محکماتی دارند و خیلی صریح و آشکار سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه‌هایشان وجود دارد لذا باید بترسیم که بعضی چیزها نظیر مواضع امام نسبت به دشمن، استکبار و نسبت به محرومان تحریف شود.مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه به مواضع امام(ره) در مواجهه با دشمن اشاره کرد و افزود: امام می‌فرمودند که این دشمن، آمریکا و نظام سلطه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و همان امامی که تمام وجودشان اعتماد و توکل به خدا بود، به هیچ وجه به دشمن اعتماد نداشت و معتقد بود این دشمن بدعهد، ناکس، عهدشکن و غیرقابل اعتماد است لذا اگر ما در سیاست خارجی‌ و در منش دیپلماتیک‌ و در هر موضوع دیگری به دشمن اعتماد کنیم، از مسیر امام دور شده و فاصله گرفته‌ایم، البته اشکالی ندارد مذاکره کنیم و در بعضی موضوعات ارتباط بگیریم، اما باید مراقب باشیم که این دشمن قابل اعتماد نیست و همه وجود ما باید مراقب باشد تا فریب، دور و گول نخوریم.وی در پایان در پاسخ به این سؤال که شما در چه سنی برای اولین بار وجود حضرت امام(ره) را درک کردید و در چه سنی نام خمینی به گوش شما رسید، خاطرنشان کرد: بنده همیشه دعاگوی پدر و مادرم هستم، چراکه وقتی ما به سن بلوغ رسیدیم، در پستوی خانه‌مان رساله امام(ره) بود و بنده از پدرم سؤال می‌کردم که این چیست و ایشان می‌گفتند ایشان آیت‌الله‌العظمی خمینی و مرجع تقلید ماست. وقتی بنده به سن بلوغ رسیدم، پدرم رساله امام(ره) را به همراه عکس ایشان به بنده داد، البته چند سال گذشت و نهضت شروع شد و وقتی انقلاب به پیروزی رسید، بنده ۱۷ سال داشتم، یعنی دو سه سالی از سن بلوغم گذشته بود و با امام(ره) کاملاً آشنا شده بودم، البته قبل از حرکت تظاهراتی که شروع شد، در سنین نوجوانی و ۱۶ سالگی به زندان افتادم. ]]> داخلی Fri, 05 Jun 2015 14:33:45 GMT http://asna-alborz.ir/vdcb.zb0urhbzgiupr.html شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود + وظایف http://asna-alborz.ir/vdcj.xemfuqeitsfzu.html به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقامتی را مورد بررسی قرار دادند.وکلای ملت در بررسی جزئیات این طرح با تصویب ماده یک طرح مذکور مقرر کردند شورای هماهنگی و پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی که در این قانون شورا نامیده می‌شود مرکب از معاون اول رئیس جمهور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و معاون اول قوه قضائیه است تا نسبت به هماهنگ‌سازی، تعیین اولویت‌های برنامه‌های سه قوه، تعیین شاخص‌های مربوط، پایش مستمر آنها و پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.بهارستان‌نشینان همچنین با تصویب ماده ۲ این طرح، کارگروه مشترکی از قوای ۳گانه با انتخاب شورا را ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این قانون، موظف کردند در صورت لزوم با کسب نظر کارشناسی صاحب‌نظران، قوانین و مقررات مغایر با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را شناسایی کند تا به‌منظور اصلاح، پالایش و یا لغو آنها از طریق شورا اقدام قانونی به عمل آید.پس از تنقیح قوانین در مواردی که خلأ قانونی دیده شود، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به ارسال لایحه یا تدوین طرح اقدام می‌شود.بر اساس این مصوبه باید نتایج فعالیت‌های این کارگروه در مقاطع ۳ماهه به اطلاع مجلس شورای اسلامی برسد.منبع:تسنیم ]]> داخلی Tue, 21 Apr 2015 08:57:13 GMT http://asna-alborz.ir/vdcj.xemfuqeitsfzu.html